گۆڕان نیوز- رییس هیات مدیره سرای سالمندان سنندج از بازدید سالمندان سنندج از عمارت خسرو آباد یکی از بناهای تاریخی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش گۆڕان نیوز، «فرهاد اسماعیلی» اظهار کرد: با همکاری سازمان بهزیستی استان کردستان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی کردستان فرصتی مهیا شد تا بتوانیم برای ساکنان سرای سالمندان سنندج در عمارت خسرو آباد مراسمی را برپا کنیم.

رییس هیات مدیره سرای سالمندان سنندج تصریح کرد: باید نیازهای سالمندان را شناسایی و در اولویت قرار دهیم و گردشگری  و بازدید از مراکز فرهنگی و تفریحی نیز از نیازهای اساسی این عزیزان است و ما باید در اولویت کاری قراردهیم.

اسماعیلی عنوان کرد: ایجاد فضای متنوع برای بهبود بهداشت سلامت و روح و روان سالمندان  از ضروریات است و باید با برقراری تورهای گردشگری و تفریحی این شرایط را برای سالمندان مهیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش سلامت روان در زندگی فرد سالمند عنوان کرد: بهداشت روانی سالمندان از اهمیت بسیاری برخوردار است بهداشت روانی سالمندان را می توان را با افزایش حس رضایت از زندگی، حفظ سلامت جسمانی، حفظ روابط اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به افسردگی حفظ کرد.

رییس هیات مدیره سرای سالمندان سنندج با تاکید بر توجه بیشتر به تامین سلامت روان سالمندان اظهار کرد:  تامین سلامت روان سالمندان به اندازه سلامت جسمی آنان دارای اهمیت است و تاثیر مهمی بر بهداشت فرد و جامعه می‌گذارد.

وی همچنین عنوان کرد: برای تحقق برنامه‌های سرای سالمندان نیاز به حمایت و پشتیبانی خیرین و دستگاههای دولتی هستیم و خوشبختانه تاکنون هر دو بخش پای کار بودند.

رییس هیات مدیره سرای سالمندان سنندج توضیح داد: امروز در این مکان تاریخی ساعات خوشی را برای سالمندان مهیا کردیم و با پذیرایی و اجرای برنامههای شاد و مفرح لحظات بسیار خوشی را برای این عزیزان به ثبت رساندیم.

فرهاد اسماعیلی افزود: در راستای حفظ بهداشت روانی سالمندان، تور گردشگری خارج از شهرستان سنندج  و استان نیز در برنامه‌های این سرا قرار گرفته است که در اولین فرصت اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *