گۆڕان نیوز- دیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تمهیدات لازم برای حمایت از جامعه روستایی در استان کردستان اندیشیده شده و روستائیان کردستانی نیز می‌توانند برای رونق بخش کشاورزی و تولید از تسهیلات و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کنند.
به گزارش گۆڕان نیوز، «حسام الدین اسعدی» در نشست با خبرنگاران استان در سنندج، که به مناسبت ۲۲ آذر سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای رویکردی خدماتی اجتماعی است و فاقد تفکرات تجاری و سودی است و با ارائه تسهیلات بدون بهره و با کارمزد ۴ درصدی سعی کرده به مشتریان خود خدمات لازم را ارائه دهد.
وی سهم منابع بانکی را در سطح کشور ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: منابع این بانک در استان طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۶۵ درصد افزایش یافته است.
اظهار کرد: این بانک در استان بیش از ۲۲۰ هزار نفر مشتری دارد و ۱۲ درصد از سهم نقدینگی استان را هم جذب کرده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اشاره به اینکه در یک سال اخیر ( از ۲۲ آذر سال ۱۴۰۱ تا آذر سال ۱۴۰۲) بیش از ۲۳ درصد به مشتریان این بانک افزوده شده است، افزود: این بانک فعالیت تجاری ندارد و همه تسهیلات آن دارای صفر تا چهار درصد کارمزد است.
«حسام الدین اسعدی» پرداخت تسهیلات بدون ضامن را از اولویت های این بانک خواند و اضافه کرد: در چند سال اخیر بیش از ۲۸ هزار فقره وام بدون ضامن با مبلغ افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.
وی هدف این بانک را رفع نیاز نیازمندان و ترویج فرهنگ قرض الحسنه خواند و اظهار کرد: این بانک الگوی بانکداری اسلامی را رعایت می‌کند و قراردادهای بانکی آن کاملا به صورت قرض الحسنه منعقد می شود.
این مسئول بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اشاره به اینکه استفاده از سفته الکترونیک در بانک مهر ایران برای ضمانت تسهیلات اجرایی راه‌اندازی شده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری هم افزون بر ۶۳ درصد تسهیلات این بانک دراستان به صورت غیرحضوری و آنلاین پرونده آنها تشکیل و سپس پرداخت شده است.
اسعدی در ادامه با تاکید بر ارائه خدمات غیرحضوری عنوان کرد: در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری نیز پیشرفت‌های بسیاری خوبی را داشته‌ایم و پیشخوان مجازی و کیوبانک در اولویت کاری بانک قرار گرفته است تا بتوانیم از برخی موارد و مراجعات حضوری مشتریان را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: بهره گیری از هوش مصنوعی در ارائه خدمات بانکی به مشتریان یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار بانک قرض الحسنه مهر ایران است و رضایتمندی مشتریان در اولویت کاری ما قرار گرفته است.
اسعدی گفت: تمهیدات لازم برای حمایت از جامعه روستایی در استان کردستان اندیشیده شده و روستائیان کردستانی نیز می‌توانند برای رونق بخش کشاورزی و تولید از تسهیلات و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کنند.
وی همچنین از اجرای طرح جشنواره ۲۲ خبر داد و اعلام کرد: این جشنواره از روز ۲۲ آذر شروع و تا پایان روز ۲۲ بهمن ماه سالجاری ادامه خواهد داشت مشتریان می‌تو‌انند برای شرکت در این جشنواره حساب جاری افتتاح کنند و بانک ۳۵ درصد ضرایب پرداخت تسهیلات فعلی رای برای این مشتریان افزایش خواهد داد.
این مسئول بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با دعوت از صاحبان کسب و کار در استان برای استفاده از طرح کالا کارت عنوان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند با انعقاد قرارداد با واحدهای تولیدی و خدماتی در استان در تامین مواد اولیه و مهیا کردن بستر کار به فعالان این حوزه را حمایت کند.
«حسام الدین اسعدی» افزود: مردم توان پرداخت بهره بانکی ۱۸ تا ۲۳ درصد بانکی را ندارند بنابراین بانک مهر ایران میتواند با پرداخت تسهیلات بدون بهره به مشتریان گره گشای مشکلات بخش زیادی از اقشار جامعه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *