گۆڕان نیوز- مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در سه ماه نخست سالجاری بیش از هزار و 300 میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه بیکاری کوتاه و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان کردستان پرداخت شده است.

گۆڕان نیوز- مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در سه ماه نخست سالجاری بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه بیکاری کوتاه و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان کردستان پرداخت شده است.

به گزارش گۆڕان نیوز، سید صلاح قریشی مدیر کل تامین اجتماعی کردستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۱۹ هزار و ۱۹۸ نفر بیمه شده اصلی و ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر مستمر بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کردستان هستند.

وی به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کردستان اشاره کرد و افزود: ۶۶۵ هزار و ۳۴ نفر با اعضای خانواده در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کردستان هستند که خدمات دریافت می کنند. مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۲۵۸ کارگاه فعال در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: این تعداد از کارگاه ها در استان به سازمان تامین اجتماعی لیست و حق بیمه پرداخت می کنند.

قریشی با بیان اینکه تعهدات سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، عنوان کرد: در سه ماه نخست سالجاری بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه بیکاری کوتاه و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان کردستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه حمایت هایی که از سوی سازمان درخصوص بیمه شدگان در قالب تعهدات کوتاه مدت صورت می گیرد شامل حمایت های درمانی در موارد بیماری ، بارداری، حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی)، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان، تعهدات بلند مدت را نیز شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری از کارافتادگی جزیی، مستمری بازماندگان و مزایای نقدی، غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد ، عیدی (عنوان کرد.

قریشی اضافه کرد: هزار و ۳۴۹ پرونده مشاغل سخت و زیان آور با همکاری اداره کار مورد بررسی قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه پروژه شعبه شهرستان سنندج در دهه فجر به بهره برداری خواهد شد، گفت: پروژه ساختمان بیمه تامین اجتماعی شهرستان بیجار آغار به کار شده که طبق گفته پیمانکار امسال افتتاح خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان، به قانون بخشودگی جرائم بیمه ای پرداخت و یاداور شد: در این راستا سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه مشوق های حمایتی تولید و اشتغال ، فرصت بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای را برای کارگاههای تولیدی، صنعتی، خدماتی، اصناف و شرکت های دانش بنیان کوچک ( تا ۵۰ نفر ) و متوسط ( بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر ) را فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *