گۆڕان نیوز- مدیرمسئول آموزشگاە هنرهای تجسمی رویای رنگی از برپایی نمایشگاه تصویرسازی‌های اورجینال مجله رنگ رویا در گالری پردیس سینما بهمن سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گۆڕان نیوز، نگین وکیلی در گفت‌وگو با گۆڕان نیوز اظهار کرد: شانزدهم مهر ماە ۱۴۰۳مصادف بود با روز جهانی کودک و نوجوان و جشن مجوز انتشار دوسالگی تنها مجلە کودک و نوجوان در استان کردستان بە نام رنـــــــگ رویـــــــا، کە بە صورت ماهنامه چاپ و منتشر می‌شود به همین مناسبت نمایشگاه آثار تصویرسازی‌های اورجینال مجله رنگ رویا را در گالری پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به آثار ارائه شده در نمایشگاه عنوان کرد: بیشتر تصویرسازی‌ها بر اساس اشعار، داستان، سرگرمی و بخشی از متون این مجله توسط کودکان و نوجوان ۴ تا ۱۵سال سنندجی ترسیم شدە بود کە اکثر این تصویرسازی‌ها در مجله رنگ رویا طی دو سال گذشته چاپ شدە بودند.وی همچنین توضیح داد: تعداد آثار ۱۷۰ اثر در قطع ۷۰×۵۰ بە نمایش گذاشتە شدە بود کە باتمام تکنیک‌ها گواش، مداد رنگی، اکولین، اکرولیک، آب رنگ، اجرا شدە بودند و لازم بە ذکر است این نمایشگاە پس از داوری آثار توسط کارشناسان ارشد حوزە تصویرسازی مطبوعات و کتاب بە نمایشگاە تصویرسازی‌های مجله رنگ رویا راە یافتند.وکیلی همچنین افزود: این نمایشگاە از شانزده مهر ۱۴۰۳ شروع شد وتا بیست مهر ۱۴۰۳ ادامە داشت. وکیلی مدیر مسئول مجلە کودک و نوجوان به استقبال شهروندان سنندجی از نمایشگاه اشاره کرد وگفت: خوشبختانه استقبال بی‌نظیری از نمایشگاە شد و امروز بسیار خرسندم کە توانستە‌ام بخشی از هنر جویان را بە بازار تصویرسازی کتاب وانتشاراتی‌های معروف معرفی کنیم. وی با تاکید بر حمایت از حضور دانش آموزان و کودک و نوجوان در کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: بنده براین باورم که باید حرفەی تصویرسازی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد تا بتوانند در آیندە در این زمینە کسب و کاری را داشتە و این هنر را ادامە دهند.وکیلی اضافە کرد: با اینکە بیش از هیجدە سال در حوزە تصویرسازی و نقاشی کودک در دانشگاە، مدارس، اموزشگاه و…. مشغول بە تدریس هستم طی این سال‌ها هیچ مسئولی از فعالیت‌های هنری ماحمایت نکردە است و این در حالیست که مردم فرهیخته همیشه حامی و پشتیبان ما بودندبسیار خرسندم که در میان چنین مردمانی فعالیت می‌کنم وخوشحالم کە دراین شهر مشغول بە پرورش تفکر بصری کودکان و نوجوان سنندجی هستم.

وی همچنین افزود: این نمایشگاە برای اولین بار در استان کردستان برپا شد و بە عنوان نمایشگاە تصویرسازی مطبوعاتی کە تاکنون چنین نمایشگاهی در حوزە کودکان ونوجوانان بە این عنوان و موضوع نمایش گذاشتە نشدە بود. پیش‌تر نمایشگاە تصویرسازی کتاب کودک توسط تصویرگران استان و شهرستان سنندج اجرا شدە است.

گفتنی است نگین وکیلی کارشناس گرافیک و مدیریت امور فرهنگی است و بە دلیل حجم پیشرفت آثار بصری وهنری کودکان و نوجوانان آموزشگاە رویای رنگی مجوز رسمی مجلە کودک و نوجوان رنگ رویا را در جهت ارتقای تفکر و فعالیت فرهنکی کودکان استان کردستان از وزارت ارشاددریافت کردەاست. این مجله تنها مجلەی کودک ونوجوان استان کردستان است کە بە صورت ماهنامه در قطع A4 باکاغذ گلاسە بە صورت تمام رنگی با سە زبان .کردی، فارسی، انگلیسی. بدون هیچ حمایت دولتی شخصا بە چاپ می‌رساند. و تا کنون ۲۳ شماره این مجله را بەچاپ رساندە است. این عملکرد منجر بە نبوغ داستان نویسی، شعر، سرگرمی، تصویرسازی، کاریکاتور، عکاسی، و…. شده است .کە یک موجی را در اجرای کار گروهی بە صورت مسالمت آمیز بدون حسادت و رقابت در اموزشگاە رویای رنگی و کودکان استان کردستان ایجاد نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *