گۆڕان نیوز- امام جمعه قروه گفت:بانک‌های ناتراز در کشور به ویژه بانک‌های خصوصی باید حذف شوند چرا که بر اثر فعالیت‌های غیراستاندارد مانندبنگاه‌داری و صرافی تبدیل شده‌اند

گۆڕان نیوز- امام جمعه قروه گفت:بانک‌های ناتراز در کشور به ویژه بانک‌های خصوصی باید حذف شوند چرا که بر اثر فعالیت‌های غیراستاندارد مانندبنگاه‌داری و صرافی تبدیل شده‌اند.
به گزارش گۆڕان نیوز، حجت الاسلام عابدین رستمی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه گفت: بانک‌های خصوصی با سرمایه‌های مردم و با خلق پول ناشی از اضافه برداشت از بانک مرکزی به بهای تحمیل تورم به جیب دولت و مردم باعث‌ تاسیس شرکت و بانک‌های خصوصی جهت اشتغال آفرینی عده خاصی را فراهم‌کرده‌اند و به دلیل عدم ارائه فعالیت و‌خدمات باعث ناراحتی مردم شده است.
به گفته وی بانک‌های ناتراز در کشور حذف و از ریشه جمع خواهند شد و بانک‌های ضعیف ادغام می‌شوند چرا که سیاست دولت کم‌کردن شعبات بانکی است تا نظام بانکی منسجم پیدا کند چرا که ناترازی در حوزه سیستم بانکی از سیستم‌های آسیب زا و عامل مهم تورم است.
حجت الاسلام رستمی با اشاره انحراف بودجه توسط مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رایزنی بودجه ریزی کشور را دچار اشکال می کنند ناترازی و کسری بودجه با پافشاری نمایندگان شکل می‌گیرد.
امام جمعه شهر قروه با بیان اینکه ناترازی در صندوق‌های بیمه و تامین اجتماعی در آینده نزدیک به سونامی بازنشستگی خواهد رسید،گفت: هر بازنشسته هشت تا دوازده برابر یک انسان شاغل هزینه درمانی دارد و این امر احتیاج به رصد دارد چرا که صندوق‌های بیمه و سیستم جمهوری اسلامی برای پرداخت پاداش و بازنشستگی در آینده نزدیک با بحران مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به مساله تراز بین تجارت خارجی و داخلی یا صادرات و ودارات گفت: یکی از مهم ترین اشکالات و پایه‌های تورم در جمهوری اسلامی خام خواری و خام فروشی صنایع و معادن است که متاسفانه در شهرستان قروه مواد به صورت خام خارج می‌شود و قانون معادن هیچ موقع به نفع مردم نبوده است.
حجت الاسلام رستمی اشتغال و توسعه منطقه و جلوگیری از خام فروشی از اهداف ایجاد صنایع و مجموعه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کردستان ۹درصد آب شیرین کشور تولید می کند، افزود: متاسفانه تمام آب از این استان خارج می‌شود و عدم توجه ویژه در تخصیص بودجه به دلیل عدم رایزنی مدیران استانی و شهرستانی است که باید مساله آب را جدی گرفت.
امام جمعه شهر قروه اظهار کرد: مدیران پیشانی خدمات دولت و کل حاکمیت هستند و اتفاقاتی که در طول ۴۳سال در کشور رخ‌ داده و در دنیا بی نظیر است نتیجه زحمات مسئولین، توجه به مردم و امید به آینده است و امروزه کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی از نظام‌های تاثیرگذار است.
حجت الاسلام رستمی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به نزدیکی انتخابات مساله تخریب افراد شرکت کننده و کشور زیاد است باید فضاهای مجازی را ساماندهی کرد تا این امر باعث‌ناامیدی مردم نشوند.

اختصاص زمین برای احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در قروه
فرماندار قروه گفت:مدیران دستگاه های دولتی قبل از برگزاری کمیته برنامه ریزی جهت اختصاص بودجه در آینده با گرفتن مجوز از ماده ۲۳ ،پروژه ها را به تناسب وضعیت رصد کنند تا اعتبارات شهرستان و حق شهرستان از بین نرود.
خلیل فعله گری از اختصاص سه هزار متر مربع زمین جهت احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در قروه برای ارائه خدمات بهتر به مردم خبر داد.
به گفته وی باید توطئه ها و نقشه های دشمنان را بشناسیم و برای آن نقشه ها باید برنامه داشته باشیم.
فعله گری اظهار کرد:خام فروشی درد شهرستان قروه است و لازم است ادارات متولی قدم هایی بردارند هر چند در حوزه کشاورزی در بخش دام کارهایی انجام شده و علوفه خام کمتر خارج می شود اما در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی به دلیل ضعف سرمایه گذاری و سرمایه گذاران محلی قدم های آن چنانی برداشته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *