گۆڕان نیوز- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا در کردستان به طور رایگان زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش گۆڕان نیوز، احمد توانا روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت، زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند و از مزایای صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی به شرایط مشمولان این طرح اشاره کرد و گفت: همه زنان روستایی و عشایری که تولد فرزند سوم آن ها از یک فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد است می توانند از مزایای این صندوق از جمله بازنشستگی و از کارافتادگی به طور رایگان بهره مند شوند و به عبارتی به طور رایگان زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان ادامه داد: واجدین شرایط فرصت دارند تا ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۳، با مراجعه به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir اقدام به ثبت نام در این طرح کنند.

توانا با اشاره به اینکه ۶۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان وجود دارد، یادآور شد: مشمولان هم اگر به اینترنت دسترسی نداشتند می توانند برای ثبت نام به کارگزاری های استان مراجعه کنند.

وی خانه‌دار بودن، سکونت در مناطق روستایی و عشایری را از دیگر شرایط بهره مندی از این طرح خواند و اظهار کرد: این طرح ویژه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند به بالا که تابعیت ایرانی داشته باشند، است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان ادامه داد: در صورت تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه‌ای مادران مشمول این طرح اضافه خواهد شد.

توانا اعلام کرد: از ابتدای آغاز این طرح (اواسط اسفند سال گذشته) تاکنون بیش از ۵۷۰ زن روستایی و عشایر در کردستان در این طرح ثبت نام کردند و امید می رود با اطلاع رسانی بیشتر از سوی رسانه ها و دهیاری و شوراهای اسلامی روستاها، تعداد زنان بیشتری از مزایای این طرح آگاه و از آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *