گۆڕان نیوز- استاندار کردستان از برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترک بین استان و اقلیم کردستان عراق و گسترش همکاری‌ها در این حوزه خبر داد.

رویدادهای ورزشی مشترک با اقلیم کردستان عراق برگزار ‌می‌شود

به گزارش گۆڕان نیوز، سماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مسئولین اقلیم کردستان عراق بر لزوم گسترش همکاری‌های فرهنگی ورزشی تاکید و اظهار کرد: با برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک زمینه توسعه ورزش ۲ منطقه ایجاد می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک رویدادهای ورزشی را به میزبانی شهرهای مختلف استان کردستان برگزار و زمینه هر چه نزدیکتر شدن این ۲ منطقه را فراهم خواهیم کرد.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد نتایج مثبت این فعالیت‌ها برای ورزش استان کردستان بازتاب خوبی داشته باشد و اضافه کرد: گسترش همکاری های فرهنگی ورزشی بین کردستان و اقلیم ضروری است.

آمادگی برای تقویت همکاری های ورزشی

مدیرکل حوزه استانداری و نماینده ویژه استاندار استان سلیمانیه در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به تهیه پیش‌نویس همکاری در زمینه فرهنگی و ورزشی بین مسئولین ورزش استان کردستان و مسئولین ورزش منطقه کردستان عراق اظهار کرد: در چند ماه اخیر فعالیت‌های خوبی در راستای ترویج زمینه‌های همکاری در حوزه ورزش بین ۲ منطقه استان کردستان ایران با این منطقه صورت گرفته و ما امیدواریم هرچه زودتر با امضای پیش‌نویس نهایی تفاهم‌نامه شاهد اجرای مراحل آن باشیم.

فاضل ابراهیم افزود: در همین راستا به عنوان اولین گام برای پیشبرد این هدف تیم پیشکسوتان استان حلبچه عراق به عنوان نماینده این منطقه به شهر سنندج در استان کردستان آمده و با پیشکسوتان فوتبال این استان دیداری دوستانه برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در گذشته نیز با وجود نزدیک بودن اشتراکات مردم این ۲ منطقه مسابقات و رویدادهای ورزشی مشترکی برگزار شده است اما مسئولان این منطقه قصد دارند تا این همکاری‌ها را گسترش داده و به صورت رسمی و گسترده‌تر فعالیت کنند.

مدیرکل حوزه استانداری و نماینده ویژه استاندار استان سلیمانیه در منطقه اقلیم کردستان به سرآمد بودن ورزشکاران استان کردستان در سطح منطقه و کشور ایران اشاره کرد و گفت: استان کردستان در زمینه مربیگری و قهرمانی در سطح بالایی قرار دارند و ما نیز خواستار استفاده و بهره‌گرفتن از تجربیات حوزه ورزش استان کردستان هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: از آغاز سال جاری دیدارهای خوبی در راستای تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مابین دو منطقه صورت گرفته است و امیدواریم بزودی این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا برسد.

آمنه غلام ویسی تاکید کرد: مردم ۲ منطقه استان کردستان و منطقه اقلیم کردستان عراق دارای مشترکات فرهنگی زیادی هستند و ما می‌خواهیم که با استفاده از این اشتراک‌های مابین ۲ منطقه همکاری‌های فرهنگی ورزشی خود را گسترش داده و در آینده شاهد میزبانی ۲ منطقه از رویدادهای ورزشی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *