گۆڕان نیوز- مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان عنوان کرد: بازار میوه و تره بار در سنندج به شیوه سنتی مدیریت می‌شود و امروز ضروری است که اجرای طرح هوشمندسازی این بازار در استان کردستان در اولویت کاری قرار گیرد.
به گزارش گۆڕان نیوز، صبح امروز شنبه مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان و ستاد نوروزی نظارت بر بازار در استان از میدان میوه و تره بار در سنندج بازدید و از نزدیک مشکلات این صنف مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار استان عنوان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که در کمیته رصد نارضایتی‌ها در استانداری کردستان پیرامون مشکلات در حوزه صنف میوه و تره بار مطرح شده بود با همراهی مدیر کل تعزیرات استان کردستان و ستاد نوروزی نظارت بر بازار در میدان میوه و تره بار سنندج حضور از غرفه‌های بازدید به عمل آوردیم.
«هادی روشن» در ادامه عنوان کرد: ما به دنبال ساماندهی و تنظیم بازار در حوزه هستیم زیرا در حال حاضر مدیریت بازار میوه و تره بار در سنندج کاملاً به شیوه سنتی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به مدیریت سنتی بازار میوه و تره بار در سنندج ضروری است که اجرای طرح هوشمندسازی این بازار در استان کردستان در اولویت کاری قرار گیرد روشن همچنین با تاکید بر نظارت قیمت‌ها عنوان کرد: غرفه داران در بحث قیمت‌ها و کیفیت محصولات، باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و قیمت‌ها بر اساس درجه‌بندی محصولات ارائه شده در بازار بر روی آن درج گردد تا در این زمینه نیز حقوق مشتریان رعایت شود.
وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در حوزه عرضه میوه و تره بار در استان کردستان مشکلی وجود ندارد. و باتوجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان، خرما با قیمت مصوب برای تنظیم بازار در استان توزیع و عرضه می‌شود.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان تصریح کرد: اولویت ما در بازار میوه تره بار استان کردستان اجرای طرح هوشمندسازی است زیرا این امر در سایر استان‌ها شروع شده است.
وی همچنین تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها را برای نظارت کنترل قیمت‌ها در بازار میوه و تره بار مهیا کنیم تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل اتاق اصناف، اتحادیه میوه تربار با دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط است.
روشن در ادامه تاکید کرد: در بازدیدی که از غرفه‌ها داشتیم مشکلات و موانع پیش روی صنف میوه و تره بار در سنندج را بررسی کردیم و لازم می‌دانیم که برای بهبود نظارت بیشتر و کنترل قیمت‌ها، فاکتورهای فروش محصولات اصلاح و کارشناسان ذیربط در بازار مستقر شوند زیرا ساماندهی بازار می‌تواند به کنترل قیمت‌ها و عرضه محصولات با کیفیت منجر شود و تحقق این مهم نیز می‌تواند به رشد تولید و حمایت از کشاورزان و تحقق حقوق مصرف کنندگان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *