گۆڕان نیوز- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: شهر سلێن درمنطقه اورامان با ۹۷ میلی‌متر بارندگی در شبانه روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد.

به گزارش گۆڕان نیوز، علی پناهی اظهار کرد: پس از آن سروآباد ۶۸ میلی متر، مریوان ۵۳ میلی متر، بانه ۴۲ میلی متر، کامیاران ۳۹ میلی متر، آویهنگ ۳۴ میلی متر، موچش ۳۴ میلی متر، سنندج ۳۵ میلی متر، هزارکانیان ۳۰ میلی متر و حاجی ممدان نیز با ۲۲ میلی متر بارندگی داشتند.

وی با بیان اینکه همچنین در شبانه روز گذشته چهار سانتی متر برف در ایستگاه زرینه و سه سانتی متر در ایستگاه هزارکانیان ثبت شده است، گفت: در حال حاضر نیز برف و کولاک در زرینه گزارش شده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان می دهد تا اوایل امشب شاهد وقوع بارش‌های پراکنده در سطح استان بخصوص در نیمه غربی خواهیم بود، ضمن اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و گردنه‌ها و مناطق سردسیراستان غالبا بصورت رگبار برف و در بقیه نواحی بصورت باران خواهد بود.

وی با بیان اینکه همچنین طی امروز سرعت وزش باد شدید است و احتمال آسیب به سازه‌های کم استحکام وجود دارد، افزود: از اواخر امشب تا روز شنبه وضعیت جوی پایدار و آرام است و شرایط بارش وجود ندارد اما صبح روز چهارشنبه هوا مه آلود پیش بینی می شود که کاهش دید را به همراه خواهد داشت.

پناهی یادآور شد: از امشب با خروج سامانه بارشی از سطح استان، دما حدود چهار درجه سلسیوس کاهش پیدا می کند که منجر به وقوع یخبندان شبانه و صبحگاهی می شود، ضمن اینکه از چهارشنبه شب از برودت هوا کاسته می شود اما شرایط یخبندان در غالب نواحی استان تا آخر هفته تداوم خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *