گوران نیوز- سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان در بیجار با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
سمیه رمضان نیا خبرنگار گوران نیوز، سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر کردستان پس از سه روز اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با حضور ۱۲ گروه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی از تاریخ ۲۵ شهریور ماه در شهر بیجار آغاز به کارکرد و در نهایت پس از سه روز رقابت به کار خود پایان داد.
بیجار پتانسیل برگزاری جشنواره منطقه ای را دارد
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گوران نیوز اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و قابلیت‌های بالای شهرستان بیجار جشنواره منطقه‌ای تئاتر سال آینده در بیجار برگزار می‌شود.
نظری به پتانسیل و قابلیت‌های بالای بیجار اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه بیجار دارای پتانسیل‌های بالایی در عرصه هنرهای نمایشی است و تورهای نمایشی لازم است برای استان ایجاد شود و سالن‌های ما خالی نباشد و اجراهای متعددی صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: استقبال مردم بیجار از هنر تئاتر بی‌نظیر است و این یک ثروت برای ماست و تقاضا داریم بعد اتمام جشنواره تور نمایشی در استان ایجاد شود.
جشنواره تاتر استانی در بیجار دائمی می شود


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز گفت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان در عرصه تاتر جشنواره استانی این هنر در بیجار دائمی می‌شود.
دریایی افزود:با توجه به ظرفیت بالای شهر بیجار و استقبال پرشور مردم این جشنواره به عنوان شناسنامه فرهنگی بیجار ثبت شود.
وی با تاکید بر اینکه هنرهای نمایشی بهترین ابزار و تکنولوژی برای تولید انتقال فرهنگ در جامعه هستند عنوان کرد:در هنرهای نمایشی واسطی وجود ندارد و تأثیر گذاری بالایی دارد به طوری که سینما این قابلیت را ندارد.
وی خاطر نشان کرد:لازم است تا از هنرهای نمایشی حمایت بیشتری صورت بگیرد تا شاهد اثار فاخر بیشتری باشیم.

استقبال پرشور مردم از اجرای نمایش
فرماندار بیجار نیز با اشاره به توانمندی‌های این شهر در برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری گفت: تلاش مسوولان بیجار افزایش ظرفیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر در این شهر است.
محبیان به تلاش‌های صورت گرفته در ساخت پلاتو جدید بیجار اشاره کرد و ابراز داشت: پلاتو جدید بیجار در دو هفته پیش به اتمام نرسیده بود و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی‌های صورت گرفته این مهم محقق شد.
فرماندار بیجار از حمایت‌های مسؤولان استانی تقدیر کرد و بیان داشت: خوشحالیم مردم فرهنگی و هنر دوست بیجار خستگی را از تن هنرمندان به در کردند و استقبال پرشور مردم نشان ازعلاقه مردم این دیار به این هنر و تئاتر است.
وی به هنر دوستی و علاقه مردم این شهرستان به هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: هر زمان که هنر تئاتر در بیجار اجرا شد ما شاهد استقبال بی‌نظیر مردم بودیم به گونه‌ای که حتی تا سی الی چهل اجرای عمومی برای هنرمندان به روی صحنه می‌رفت.

معرفی نفرات برتر جشنواره تئاتر کردستان
جایزه هیئت داوران جشنواره در بخش طراحی بوروشور به نمایش اوریگامی از سنندج و نمایش خواب‌نما اهدا شد، همچنین طراح لباس نمایش چنج از قروه و طراح لباس نمایش مکبث از سنندج و دهگلان جایزه بهترین طراحی لباس بخش صحنه‌ای را از آن خود کردند.
همچنین جایزه بهترین طراحی لباس بخش آثار خیایانی نیز به کژال راستبین طراح لباس نمایش شهر زیبا از مریوان رسید.
جایزه بخش گریم نیز به گریمور نمایش‌ چنج از قروه و طراح گریم نمایش مکبث از سنندج و دهگلان اهدا شد.
جایزه بخش طراحی نور صحنه‌ای را هم ربین وهابژاده طراح نور نمایش لوماکا از سنندج و محمدمهدی رضایی طراح نور نمایش چنج از قروه دریافت کردند.
در بخش موسیقی صحنه‌ای، کیانوش زندسلیمی برای موسیقی نمایش بیر از سنندج امید حسین‌پناهی برای موسیقی نمایش مکبث تجلیل شدند و در بخش موسیقی تئاتر خیابانی نیز طالب فرجی برای موسیقی نمایش خیابانی ظهر زیبا از مریوان و کیان کمانگر برای موسیقی نمایش خواب‌نما از سنندج تجلیل شدند.
یاسر هاشم‌زاده برای نمایش‌ شاکش از بیجار، فراز کاظمی برای طراح صحنه نمایش بیر از سنندج و نادره حسین‌پناهی طراح صحنه نمایش مکبث از سنندج و ‌دهگلان جوایز بخش طراحی صحنه را از آن خود کردند.
در بخش بهترین بازیگر نقش زن از کیمیا مولودی بازیگر نمایش چنج از قروه، خاطره اژگان بازیگر نمایش شاکش از بیجار، روژان زارعی بازیگر نمایش چنج از قروه و آزاده آذربیک بازیگر نمایش اوریگامی از سنندج تجلیل شد.
رتبه سوم بازیگری زن مشترکا به مهنا زارع بازیگر نمایش پرسه‌های موازی از سنندج و شایسته فرمانی‌فرد بازیگر شاکش از بیجار اهدا شد، مریم مقصودی بازیگر نمایش پرسه‌های موازی از سنندج جایزه رتبه دوم را دریافت کرد و جایزه اول این بخش به مژگان بازیگر مکبث از سنندج و ‌دهگلان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *