گۆڕان نیوز- رئیس اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان‌بیجار گفت: سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان ۲۵ لغایت ۲۸ آبانماه امسال در بیجار برگزار می‌شود.

سید محمد صابر سبحانی خبرنگار گۆڕان نیوز ، مهدی سلطانی در نشست خبری‌،اظهار کرد: سی‌وچهارمین جشنواره تاتر استانی با حضور۱۲گروه در شهر بیجار برگزار می شود.

وی افزود: منتخبین این جشنواره به تاتر منطقه ای راه پیدا می کنند و در نهایت اثار برتر برای رقابت به جشنواره بین المللی تاتر فجر معرفی می شوند.

سلطانی ادامه‌داد: این جشنواره در ۲بخش‌خیابانی و صحنه‌ای در بیجار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش خیابانی چهارگروه و در بخش صحنه‌ای هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت، افزود: در نخستین‌روز از این جشنواره نمایش‌های خواب‌نما، کژال، شهر زیبا و مسافر از غزه در بخش خیابانی اجرا می‌شود.

سلطانی‌اظهارکرد: در بخش صحنه‌ای نیز در تارخ ۲۵ آبان ماه نمایش اوریگامی از شهر سنندج و شاکش از شهر بیجار به روی صحنه خواهد رفت.

رئس اداره فرهنگ‌و ارشاداسلامی بیجار گفت:نمایش های بیر، لوماکا، مکبث، فصل دوم و پرسه‌های موازی از شهر سنندج و نمایش تونل از شهر دیواندره و چنج از شهر قروه در بخش صحنه این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی افزود: جلسات نقد و بررسی بلافاصله بعد از اجراها در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی برگزار می‌شود و
وی با تاکید بر ایجاد فضای شاد و تمام تلاش ما براین است تا شور و نشاط هنری را در سطح شهر ارتقا دهیم تا هنر در سبد فرهنگی خانواده ها اضافه شود‌.

سلطانی تصریح کرد:شهرستان بیجار دارای پتانسیل های بالای فرهنگی و هنری بالاخص در عرصه تئاتر است و خوشبختانه توانسته به یکی از قطب‌های اصلی هنرهای نمایشی کشور تبدیل شود و هر ساله شاهد درخشش هنرمندان این عرصه در بخش های مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *