گۆڕان نیوز- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: زنان کردستان در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارند و تنها باید زمینه شکوفایی این هنرها فراهم شود.

غریبه رحیمی/ خبرنگار گۆڕان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در همایش ” زنان، دختران، جهاد و مقاومت” در سنندج اظهار کرد: مهمترین ویژگی اخلاقی و رفتاری آسیه، همسر فرعون که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده، این است که یک زن مومنه بود.

وی با بیان اینکه توجه به چهار نکته اخلاقی از سوی زن مسلمان در زندگی ضروری و ارزشمند است، افزود: کسب فضایل انسانی و مکارم اخلاقی از جمله این ویژگی‌هاست که می تواند در زندگی راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه ارتقای سطح علم و دانش زن مسلمان ویژگی دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: قرآن کریم مهمترین اصلی است که زن مسلمان به واسطه خواندن و عمل به دستورات آن می تواند در این راه قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: علم آموزی تنها به واسطه به دست آوردن شغل نباشد بلکه از آن در مسیر درست تعلیم و تربیت فرزندان بهره گرفته شود.

کسب مهارت‌های زندگی دیگری موضوعی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: زنان کردستان در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارند و تنها باید زمینه شکوفایی این هنرها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه پایبندی به اصول اخلاقی، زندگی و خانواده مساله مهمی است که در سایه آسیب های اجتماعی همچون طلاق باید به فکر تقویت آن بود، افزود: افزایش آمار طلاق در برخی نقاط نگران کننده است که تنها بخشی از آن به مسائل اقتصادی مربوط می شود.

ارتقا و تقویت تعهد و پایبندی به همسر و زندگی موضوع دیگری بود که نماینده ولی فقیه در کردستان، آن را از عوامل جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *