گۆڕان نیوز- مدیرتعاون روستایی کردستان گفت: افزون بر ۶۰ درصد از خرید تضمینی گندم استان در سال زراعی جاری توسط تعاون روستایی انجام شد.
به گزارش گۆڕان نیوز به نقل از ایرنا، بهرام کوشکی اظهار کرد: از ابتدای آغاز فصل خرید گندم (۱۰ تیر) در سال جاری تاکنون افزون بر ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط تعاون روستایی خریداری شد.
وی با اشاره به اینکه ۵۸ مرکز خرید و چهار سیلوی مکانیزه شبکه تعاون روستایی استان امسال اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان کردند، افزود: حدود سه ماه کارکنان این سازمان در خدمت گندمکاران استان بودند و خوشبختانه کشاورزان هم از عملکرد این مجموعه اعلام رضایت کردند.
مدیرتعاون روستایی کردستان یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد که از این میزان افزون بر ۶۰ درصد آن توسط مراکز خرید تعاون روستایی خریداری شده است.
کوشکی به دیگر اقدامات انجام شده توسط تعاون روستایی استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد حدود سه هزار تن محصولات کشاورزی در فروشگاه و غرفه دائم و موقت تعاون روستایی در سطح استان عرضه شده است.
وی ادامه داد: ۸۴ هزار لیتر انواع سوخت بنزین، نفت، گازوئیل، ۲۳ هزار تن آرد روستایی وهفت هزار تن انواع کود شیمیایی هم توسط تعاون روستایی استان در این مدت توزیع شده است.

مدیرتعاون روستایی کردستان با اعلام اینکه هفت سایت فرآوری بذور در شبکه تعاون روستایی مشغول به تولید و تامین و توزیع بذور اصلاح شده گندم و جو هستند، گفت: با توجه به آغاز فصل جدید کشت گندم حدود یک هزار و ۹۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم در شبکه تولید و توزیع شده است که این رقم تا پایان فصل کاشت به چندین هزار تن خواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *