گۆڕان نیوز-مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان بیجار با اشاره به نقش مهم این نهاد در تحقق اقتصاد دانش بنیان از افزایش تعداد واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی این نهاد خبر داد.

گۆڕان نیوز-مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان بیجار با اشاره به نقش مهم این نهاد در تحقق اقتصاد دانش بنیان از افزایش تعداد واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی این نهاد خبر داد.

سمیه رمضان نیا خبرنگار گۆڕان نیوز، راحله شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار گۆڕان نیوز ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی به تعداد شرکت های فناور و دانش‌بنیان مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی این نهاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸ واحد فناور و ۲ شرکت دانش بنیان در حوزه های آموزشی، صنایع غذایی، قطعات خودرو، فیلتر سازی، ماشین آلات کشاورزی و انرژی های نو در این مجموعه استقرار دارند و ۶ شرکت و ایده فناورانه نیز در شرف جذب و پذیرش بوده و فرآیند دانش بنیان شدن را طی می کنند.

وی با اشاره به فعالییت های آموزشی در مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان بیجار اشاره کرد و بیان داشت: از ۱۶ مرداد سال گذشته تا کنون بیش از یک هزار نفر در قالب دوره های آموزشی مهارت محور زیرمجموعه دپارتمان های پزشکی، علوم انسانی،کامپیوتر، کشاورزی و فرهنگ و هنر در این مرکز آموزش دیده اند.

شریفیان از جذب تسهیلات کم بهره برای مدد جویان و جوانان جویای کار این شهرستان خبر داد و تاکید کرد:جهاددانشگاهی بیجار در طول یکسال و نیم گذشته علاوه بر مشاوره شغلی، موفق به جذب قریب به ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای مددجویان و جوانان جویای کار در شهرستان بیجار شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر خدمات جهاددانشگاهی، فعالیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا در شهرستان است که روزانه اخبار شهرستان را در نهایت صحت و دقت مخابره می کنند.

شریفیان راه اندازی مجدد فعالیت بانک خون بند ناف در این شهرستان را از دیگر اقدامات موثر این نهاد دانست وعنوان کرد: خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود در حالی که این خون غنی از سلول‌های بنیادی است که قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر را دارد و در نتیجه بسیاری از بیماری های لاعلاج با سرمنشا خونی را درمان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *