مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در ایام دهه فجر امسال 23 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 56.2 میلیارد تومان و 4 پروژه آبرسانی شهری با اعتبار 100 میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در ایام دهه فجر امسال ۲۳ پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۵۶.۲ میلیارد تومان و ۴ پروژه آبرسانی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

به گزارش گۆڕان نیوز-  مهندس «محمد فرهاد» اظهار کرد: در مجموع ۳۸۴ هزار نفر از مزایای اجرای این ۲۷ طرح در استان بهره مند شدند.

وی افزود: یکی از پروژه هایی که در این ایام به بهره برداری رسید فاز دوم تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان است که به عنوان بخشی از طرح آبرسانی اضطراری به این شهر از محل سد گاران با ظرفیت تصفیه ۲۵۰ لیتر در ثانیه اجرا شد.

مهندس فرهاد خاطرنشان کرد: این پروژه شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و تصفیه شده، ۵ واحد فیلتر شنی، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق و محوطه سازی است که با ۸ کیلومتر خط انتقال، ۴۰ هزار نفر جمعیت شرق شهر مریوان را زیر پوشش قرار می دهد و برای اجرای آن ۳۲۰ میلیارد ریال از محل آبرسانی اضطراری و منابع داخلی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: پروژه ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج نیز با ظرفیت تأمین آب به میزان ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه، ۴ کیلومتر خط انتقال، ۲ ایستگاه پمپاژ با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهر سنندج در این ایام به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه تأمین آب شهر دهگلان از طریق حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه با ظرفیت تأمین آب به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ، ۲.۵ کیلومتر خط انتقال، با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال برای جمعیت ۲۵ هزار نفر در این ایام افتتاح گردید.

مهندس فرهاد تصریح کرد: تامین آب شهر قروه از طریق حفر یک حلقه چاه با ظرفیت تأمین آب به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، ۱.۵ کیلومتر خط انتقال، با هزینه ۷۰ میلیارد ریال و برای جمعیت ۱۲ هزار نفر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: همچنین در حوزه روستایی در ایام دهه فجر آبرسانی به ۲۳ روستای استان با جمعیت مجموع ۷ هزار نفر از طریق حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه با ظرفیت ۱۴۶ لیتر در ثانیه، ۴۷ کیلومتر خط انتقال و با هزینه مجموع ۵۶۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *