گۆڕان نیوز- «آریسا کوهگرد» یکی از بانوان فوتبالیست سنندجی است که در تیم ملی فوتبال بانوان کشور حضور دارد و دختری که با تمام کمبودها و کمی و کاستی‌ها توانسته در تیم ملی کشور خوش بدرخشد و امروز فرصتی مهیا شد تا گفت‌وگویی انجام دهیم که در اد امه خواهید خواند.

غریبه رحیمی/ خبرنگار گۆڕان نیوز، «آریسا کوهگرد» که در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل در مقطع آخر دبیرستان و در تیم میلی هم حضور دارد عنوان می‌کند که متولد سال ۱۳۸۶ هستم و باتوجه‌به عشق و علاقه‌ای که به رشته ورزشی فوتبال داشتم از سن ۱۳ سالگی به‌صورت حرفه‌ای وارد این رشته شدم و تاکنون افتخار حضور ۵ مسابقه بین‌المللی حضور داشته‌ام که می‌توانم به مسابقه آسیایی در مسابقات آسیایی ۱۴۰۲ اشاره کنم که به‌عنوان بهترین بازیکن در کشور اردن معرفی شدم.

 این بانوی ورزشکار سنندجی با اشاره به تغییر وضعیت ورزش بانوان در کشور عنوان می‌کند: ورزش بانوان و به‌ویژه رشته ورزشی پرطرف‌دار فوتبال بانوان روزبه‌روز درحال‌رشد و پیشرفت است و رقابت در میان بانوان برای حضور در تیم‌های برتر سخت‌تر و دشوارتر می‌شود بنده برای حضور در تیم ملی در میان ۳۴۰۰ نفر توانستم انتخاب شدم.

 کوهگرد به حمایت فدراسیون فوتبال نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: امروز فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» در تلاش هستند که تیم‌هایی که در کشور مشغول تیم داری هستند حتماً از فوتبال بانوان نیز در کشور حمایت کنند و این نقطه قوتی برای توسعه فوتبال بانوان در ایران است.

 وی همچنین به مشکلات تیم فوتبال بانوان در کردستان نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر یک تیم فوتبال به نام «کانی کوردستان» مشغول فعالیت است و با تمام مشکلات و کمی و کاست‌ها توانسته جایگاه خود را در لیگ برتر حفظ کند؛ اما در حال حاضر با مشکلات مالی و پشتیبانی مواجه است.

 وی می‌افزاید: تیم «کانی کوردستان» با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و همت و تلاش مربیان و بازیکنان توانسته است جایگاه خود را در لیگ برتر حفظ کند و اگر اسپانسری حضور پیدا کند این تیم امتیاز خود را در لیگ برتر از دست می‌دهد این در حالی است که برای تشکیل و تایید این تیم ۱۵ سال تلاش شده است و امروز باید سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که توانایی مالی دارند از ورزش استان به‌ویژه فوتبال بانوان حمایت کنند.

 «آریسا کوهگرد» به نبود زیرساخت در رشته فوتبال بانوان در کشور استان کردستان اشاره می‌کند و می‌گوید: نبود باشگاه فوتبال مختص به بانوان یکی از ضعف‌ها و کمبود در حوزه ورزشی است و در حال حاضر تنها چند باشگاه در سطح استان کردستان مختص به حوزه بانوان مشغول فعالیت هستند و هنوز ظرفیت‌ها و توانایی در این رشته ورزشی در استان ناشناخته مانده است .

 وی تصریح می‌کند: در کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در این رشته ورزشی وجود دارند؛ اما به دلیل

 برخی مشکلات و ضعف‌های فرهنگی هنوز ناشناخته مانده‌اند و باید استعدادیابی شوند.

 این بانوی فوتبالیست سنندجی می‌افزاید: توسعه زیر ساخت‌ها، ایجاد مکان‌های اختصاصی برای ورزش بانوان می‌تواند به رشد و پیشرفت ورزش استان کمک کند متأسفانه امروز با مشکل کمبود مکان‌های اختصاصی رشته ورزشی مواجه هستیم.

کوهگرد تصریح می‌کند: امروز ضروری است که از سوی هیئت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان، کمیته‌ای تشکیل شود برای پیگیری مشکلات ورزشکاران در استان تلاش کنند متأسفانه در استان اگر ورزشکاری با مشکل مواجه شود کسی پیگیری نمی‌کند و ورزشکاران تنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *