گۆڕان نیوز- بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان ذی‌ربط شرکت گاز استان کردستان، ضریب نفوذ گاز در استان به ۹۹ درصد رسیده است و امروز همه شهرها و روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، اما آنچه که در این میان مغفول مانده است ایجاد واحدهای تولیدی وابسته به صنعت گاز در کردستان است.

 در چند دهه گذشته تاکنون دولتمردان و مسئولان شرکت گاز تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌اند تا همه شهرهای استان و به تعبیری همه شهروندان بتواند از نعمت گاز برخوردار شوند و خوشبختانه امروز این مهم محقق شده است و تا حدودی نیز در بحث اشتغال استان نیز نقش‌آفرینی کردند و ده‌ها شرکت و کارگاه‌ها در حوزه اشتغال و گازرسانی به شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت هستند؛ اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که امروز با پایان امر گازرسانی به روستاها و شهرها بخش زیادی از نیروی انسانی به جمع افراد بیکار استان افزوده و یا ناچار برای تأمین نیازهای شغلی خود به خارج از استان مهاجرت می‌کنند.

 ایجاد واحدهای تولیدی وابسته به صنعت گاز در استان یکی از ضروریات بوده که متأسفانه مغفول مانده است که انتظار می‌رفت مسئولان در این حوزه نیز گام‌هایی بر می‌داشتند تا استان در تولید در حوزه صنعت گاز نیز نقش‌آفرینی می‌کرد. زیرا در حال حاضر بسیاری از کالاها و اجناس مورد نیز در حوزه صنعت گاز در کردستان از استان‌های دیگر تأمین می‌شود و با احداث و تأسیس شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در این حوزه در استان می‌توان به اقتصاد و اشتغال کردستان کمک کرد و بسیاری از محصولات تولیدی نیز در بازارهای کشورهای هم‌جوار عرضه شود و این مهم در امر ارزآوری کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 بنابراین امروز ضروری است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و به رشد تولید و اشتغال کردستان کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *