گۆڕان نیوز- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای خبرنگاران جهت اطلاع رسانی یک فضای باز و حاشیه امن باشد چرا که اطلاع رسانی حق مردم است بنابر این خبرنگاران بهترین کانال مبارزه با فساد در همه حوزه‌ها هستند.
ساراصالحی/خبرنگار گوران نیوز، محمد رسول شیخی زاده در نشست با خبرنگاران و‌ فضاهای مجازی افزود: خبرنگاران مظلوم‌ترین و دلسوزترین قشر جامعه هستند و در این دنیای پر تلاطم، مورد هجمه و‌ تیر باران دوست و‌دشمن‌ است بنابر این رسالت سختی برای این قشر وجود دارد.
به گفته وی اگر شرایط جامعه یک شرایط ایده آلی باشد این اطمینان را می‌دهم که هم ‌آزادی مطبوع با حاشیه امنیت فراهم می‌شود و هم مردم از خبرها لذت می‌برند.
شیخی زاده با اشاره به اینکه شاید جامعه به شاخص های ایده آل نرسیده که از جایگاه خبرنگاران‌اطلاع ندارند، افزود: اگر حوزه اطلاع رسانی به جایگاه واقعی خود برسد و همه به درکی از این موضوع رسیده باشند اصحاب قلم و‌ رسانه با خیال راحت در هر حوزه‌ای با حاشیه امن مسئولین امنیتی، نظامی و اجرایی را پشتیبان‌ خود بدانند نه در مقابله خود‌.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حق دارند در جریان واقعیات هر چند تلخ قرار بگیرند، اظهار کرد: بین نقد و تخریب تفاوت است و مسئولین باید از نقد استقبال کنند چرا که در سایه نقد منصفانه، مسئولین نظام می‌توانند موفق باشند و این خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند که با روشنگری‌های بحق و منصفانه و حرکت در چارچوب شرع و قانون می‌توانند مشکلات و معضلات مردم را اعلام و به سمع و نظر مسئولین ما برسانند.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های خبرنگاران، دستمزد پایین و عدم امنیت شغلی و قراردادهای موقت است، گفت: این وضعیت باعث شده تا بسیاری از خبرنگاران نتوانند به آینده شغلی خود امیدوار باشند و انگیزه را برای ادای رسالت اصلی و مهم خود در جامعه از دست بدهند.
شیخی زاده از خبرنگاران خواست درباره مسائل و مشکلات شهرستان از جمله مشکلات معادن، زنجیره فولاد و غیره کمک کنند.
وی در ادامه تاکید کرد:طرح اصلاح قانون معادن به جدیت پیگیری می کنم چرا که این اصلاح نادرست در شهرستان با این قانون‌فعلی وضعیت معادن شهرستان با سایر شهرستان متفاوت است و مسئولین استانی و شهرستانی باید در بخشنامه های معادن پیگیری کنند.
در پایان خبرنگاران و فعالان فضای مجازی مشکلات شهرستان و کشور را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *