در این فصلِ سال منتظر دو خبر هستم، تجمع تعاونی‌های مسکن و یا آتش‌سوزی‌های گاه‌وبیگاه تابستانی، به ویژه امسال با پوشش انبوه گیاهان. خبر با گریه و زاری تلخ است و ناگوار؛ محیط‌بان جوانی در گردنه‌ی مروارید کوه‌های «لایەن» و «کانێ‌شه» کامیاران گرفتار شعله‌های آتش شده است و نیاز شدید به امداد هوایی.

گۆڕان نیوز- ساعت حدود ۱ ظهر روز دوشنبه اول مرداد، شماره مهندس شریفی‌پور مدیر کل منابع استان کردستان رو صفحه گوشی نقش می‌بندد.

در طی دو ساعت با مساعدت دکتر عبدالملکی و فوریت‌های پزشکی تن مصدوم و نازنین محیط‌بان و حافظ محیط زیست کردستان و ایران با هلی‌کوپتر به بیمارستان کوثر منتقل می‌شود. دوستان علوم پزشکی با مدیریت دکتر ماجدی آنچه اقدام و پروتکل درمانی است به‌کار می‌گیرند.

تا ساعت ۱ شب که مجدداً به اصرار خانواده و دکتر شریفی‌پور در صدد اعزام به تهران هستیم تمام صحنه‌های آتش‌سوزی ۴۰۰ هکتاری تابستان ۱۴۰۲ مریوان و جنگل‌های پرپشت منطقه‌ی صفر مرزی و تلاش طاقت‌فرسای همکاران منابع طبیعی و گروه‌های مردم‌نهاد و دلسوزان محیط‌زیست و ریسک بودن در میانه‌ی آتش و دود تداعی می‌گردد.پای شکسته در گچ و زمین‌گیری این روزها، بودن در کنار همکاران را سخت کرده و خبر ساعت ۶ روز چهارشنبه سوم مرداد مثل آوار بر سر خالی می‌شود.

فرزند رشید کردستان کاک اسماعیل کریمی برای همیشه آسمانی می‌گردد و روح پاکش در میان ضجه‌ی همسر و مادر و پدر و اطرافیان به بهشت برین رهسپار.و آنچه بر جای ماند، اندوه و حسرت است و امید به بیداری زمینی‌ها. آنان که از روی عمد و یا سهل‌انگاری دانسته و نادانسته آتش به دامن طبیعت می‌زنند و فارغ از آن که مطابق نظریه‌ی آشوب پرزدن پروانه‌ای در کشوری آتش‌سوزی وسیعی در کشوری دیگر به‌دنبال دارد (استعاره‌ای از این رفتار، پروانه‌ای است که در تگزاس بال می‌زند و طوفانی در چین به‌پا می‌کند).جرقه‌ای در طبیعت در پی تفریح، تحصیل مال، منافع شخصی، زمین‌خواری و… آشوبی در زندگی جمع.تسلیت به خانواده منابع طبیعی استان، بازماندگان کاک اسماعیل کریمی ایثارگر، به‌ویژه مادر، پدر، همسر و دو فرزند کوچکش:

ای بر در سرایت غوغای عشقبازان همچون بر آب شیرین آشوب کاروانی تو فارغی و عشقت بازیچه می‌نمایدتا خرمنت نسوزد تشویش ما ندانی سروی چو در سماعی بدری چو در حدیثی صبحی چو در کناری شمعی چو در میانی شهر آن توست و شاهی فرمای هر چه خواهی گر بی عمل ببخشی ور بی‌گنه برانیروی امید سعدی بر خاک آستان است بعد از تو کس ندارد یا غایه الامانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *