قروه-گوران نیوز-مدیرکل آموزش و‌پرورش کردستان هنرآموزشی و توانمندی معلمان را بزرگترین ثروت نظام آموزشی دانست و گفت:این توانمندی و هنر باید در بین معلمان به اشتراک گذاشته شود.
گوران نیوز-سارا صالحی-هاشم ناظمی جلال در مراسم روز معلم در مجتمع آموزشی غیرانتفاعی ساریژ شهرستان قروه افزود:معلم ماندنی‌ترین واژه علم آموزی است، چرا که معلم استوارترین مربی برای هدایت انسان‌هاست


گوران نیوز-سارا صالحی-هاشم ناظمی جلال در مراسم روز معلم در مجتمع آموزشی غیرانتفاعی ساریژ شهرستان قروه افزود:معلم ماندنی‌ترین واژه علم آموزی است، چرا که معلم استوارترین مربی برای هدایت انسان‌هاست.
وی اظهار کرد: اصلاح جامعه امروز با علم و عمل صالح محقق می‌شود و این امر نیازمند وجود معلمانی است که با سعی و تلاش شبانه‌روزی خود کسانی را تربیت می‌کنند که هر یک شجره طوبی در آینده خواهند شد.
ناظمی جلال تاکید کرد: اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجیدو اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که ساختن و هدایت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است.
این مسئول افزود:من فکر نمی‌کنم که هوش مصنوعی هرگز جایگزین معلمان خوب شود، اما کمک بزرگی برای معلمان خواهد شد و معلمان را قادر می‌سازد تا کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند، بهتر انجام دهند.

توانمندسازی معلمان
به گفته ناظمی جلال توانمندسازی معلمان به این معنی است که به آنها آموزش دهیم چگونه معلم بهتری باشند و تاثیرگذارتر تدریس کنند و در این پروسه معلم باید یاد بگیرد که چه مهارت هایی مورد نیاز دانش آموز است و این مهارت ها باید در معلم تقویت شوند تا دانش آموزان به واسطه این تعلیمات روز به روز پیشرفت کرده و معلمان نیز بهتر باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برپایی نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه روزی را نوید دهنده گام نهادن در مسیر پیشرفت و مهارت آموزی دانش آموزان استان دانست و بیان کرد: ضرورت دارد هر دانش‌آموز در طول دوران تحصیل یک مهارت منجر به تولید را یاد بگیرد.
وی اظهار کرد:در تمامی نظامهای آموزشی مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت است و معلمان نیز مربی و الگوهای با نفوذ تعلیم و تربیت هستند، بنابراین شغل معلمی یکی از حساس ترین و پرمسئولیت ترین شغلهای جامعه محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسئله های مهم، دانش آموزان هستند که هر روزه با معلمان خود در ارتباط هستند،گفت: مطمئنا هر حرکتی که معلمان در مدرسه و کلاس انجام دهند، زیر ذره بین فراگیران هستند در واقع معلمان الگوی اخلاقی، اجتماعی و غیره فراگیران هستند و هر رفتاری که معلم در قبال دانش آموزان انجام دهد، مطمئنا دانش آموز نیز خیلی از حرکات و کردار او را سرمشق خود قرار می دهد. پس باید معلمان توجه بسیار ویژه ای به این مسئله داشته باشند.
نقش معلم در زندگی دانش آموزان


مدیر مجتمع آموزشی خانه خلاق و نوآوری ساریژ قروه گفت:معلمان افراد مهم جامعه هستند که نقش بسیار حیاتی و تعیین کننده‌ای در توسعه زندگی دانش آموزان دارند و حضور معلم در زندگی دانش آموز می‌تواند روحیه آنها را تقویت کند و آنها را به سمت ارزشمندتر شدن در زندگی هدایت کند.
ناصر شکری با اشاره به اینکه معلم باید آگاهی لازم در مورد ظرفیت هریک از دانش آموزان داشته باشدو‌افزود:معلم باید بتواند ظرفیت دانش آموزان را از زوایای مختلف ارزیابی کند. به‌عنوان مثال، مهارت های هر دانش آموز، ظرفیت یادگیری دانش آموزان، سطح حافظه آنها و غیره را شناسایی کند و در مورد ظرفیت هر دانش آموز بیشتر بداند.
وی به اهداف خانه خلاق و نوآوری ساریژ پرداخت و افزود:رویکرد توانمند سازی و ایجاد جریان نواوری و فناوری در شهر قروه استوار است و تلاش می کنیم اهداف زیر از قبیل تربیت نیروی متخصص در حوزه کسب و کار، ایجاد پل ارتباطی میان کسب و کارهای سنتی حوزه صنایع خلاق و نیروی متخصص جهت ایجاد کسب و کارهای خلاق است.
وی در ادامه اضافه کرد:جذب تیم های استارتاپی شهرستان ها و استان های دیگر با رویکرد سرمایه گذاری توسط مردم شهر قروه ،ارائه خدمات مشاوره ای، مالی ،سرمایه گذاری به تیم ها اجرا این اهداف در برنامه های عملیاتی ساریژ دیده شده است.
خانه خلاق و نوآوری ساریژ اولین خانه خلاق و نوآوری کردستان می باشد که پس از تاسیس اولین مراکز آموزش فنی و حرفه ای آزاد و دانشگاه علمی کاربردی در فضایی استاندارد و ملکی که بزرگترین فضای استاندارد و آموزشی بخش خصوصی غرب کشور می باشد راه اندازی گردید.
وی در پایان از مسئولین خواست در راستای بزرگ کردن خانه خلاق از مهدکودک تا دانشگاه یاری کنند تا هر چه سریعتر این کار اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *