گۆڕان نیوز- در این روزها که قیمت و نرخ ارائه خدمات پزشکی و درمانی در کشور افزایش یافته مردم توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند و براساس آمارهای ارائه شده حال و روز دندان کردستانی‌های هم به دلیل افزایش هزینه‌ها ناخوش است.

گۆڕان نیوز، آمارها نشان می‌دهد که وضعیت دندان‌های جامعه خوب نیست؛ از میزان بالای پوسیدگی و خرابی گرفته تا بی‌اهمیتی به بهداشت دهان و دندان و البته که قیمت‌های بالای دندانپزشکی باعث شده خیلی‌ها قید سلامت دندان خود را بزنند.

گرانی خدمات دندانپزشکی قید رسیدگی به سلامت دندان‌ها را زده

آمارها نشان می‌دهد که وضعیت دندان‌های جامعه خوب نیست؛ از میزان بالای پوسیدگی و خرابی گرفته تا بی‌اهمیتی به بهداشت دهان و دندان و البته که قیمت‌های بالای دندانپزشکی باعث شده خیلی‌ها قید سلامت دندان خود را بزنند. به عنوان مثال در یک فقره آماری، باید بدانیم بیش از نیمی از افراد بالای ۶۵سال همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند!

کردستان در قعر جدول

دربین ۳۱ استان کشور، استان کوردستان در هر ۲ رده سنی کودکان ۶ و۱۲سال دارای بیشترین تعداد در شاخص میانگین دندان‌های پوسیده، ازدست رفته و پرشده است.

۹۰ درصد مسواک می‌زنند

پیمایشی که صورت گرفته، نشان می‌دهد ۹/۹۰ درصد کودکان ۶ ساله و ۱/۹۲ درصد کودکان ۱۲ ساله دندان‌های خود را با مسواک تمیز می‌کنند.

 پیشگیری نمی‌کنیم

میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه در کودکان۱۲ ساله ۱۱ درصد است.

 بزرگسال‌های بی‌دندان

هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ این آمار درمیان افراد۳۰ تا ۴۰ساله که درسن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳دندان ازدست‌رفته است/ جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *