برنامه های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان اعلام شد

گۆڕان نیوز- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم از برنامه های فاخر و مردمی ماه مبارک رمضان است که در مسجد جامع سنندج هر روز دایر است.
به گزارش گۆڕان نیوز، علی اصغر دریایی، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت ماه رمضان و بهار قرآن برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که یکی از این برنامه‌ها برنامه جز خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج است.
وی بیان کرد: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم به مدت ۳۰ روز در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان و صدا و سیمای کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار جز خوانی «زندگی با آیه‌ها» نیز اجرا می‌شود که راهی برای کمک به ارتقای سلامت فکری، روحی و روانی جامعه و همچنین ایجاد نشاط معنوی در جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت‌های معنوی در ایام ماه مبارک رمضان جوانان را از خطرات و آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد.
دریایی به برنامه‌های دیگر ایام رمضان پرداخت و بیان کرد: اجرای تلاوت‌های خیابانی به عنوان یک کار نو و جدید در فضای باز برگزار می‌شود تا همه مردم از نواهای ملکوتی قرآن کریم بهره ببرند.
وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سال‌جاری خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه خبرگزاری مهر استان در راستای انتشار اخبار و رویدادهای استان اعلام کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و می‌توانند مطالبات مردم را به مسؤولان و پاسخ مسؤولان را به مردم برسانند.
دریایی اضافه کرد: کردستان در سال جاری شاهد برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی برای ایجاد نشاط بین مردم بود که افزایش تعدادکنسرت های موسیقی، برگزاری کارناوال‌های خیابانی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که در راستای افزایش نشاط اجتماعی در استان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *