گۆڕان نیوز- نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان نوروز برای رنج سنی ١٢ تا ١۷سال از ۱۴ اسفند تا ۲۲اسفند روی دیوار نگار خانه کانون شهید مطهری شهرستان قروه قرار گرفت.
سارا صالحی/خبرنگار گوران – «حدیث طاهری» هنرمند شهرستان قروه که حدود ٧سال به صورت حرفه ای فعالیت می کند در گفت‌وگو با گۆڕان نیوز قروه گفت:نمایشگاه هنرهای تجسمی«نوروز »با ۲۲نفر شرکت کننده و ۳۳اثر هنری رنگ و روغن و مداد رنگی در سایز ۵۰در ۷۰ از گروه سنی۱۲ الی ۱۷سال برگزار شد و علاقه مندان می توانند در دو شیفت صبح از ساعت ۱۲-۹ و بعدازظهر از ساعت ۵-۳ بعدازظهر از آثار در کانون شهید مطهری دیدن کنند و کلیه آثار فروشی جهت ترغیب کودکان به هنر است.
به گفته این هنرمند یکی از آثار با عنوان «آیین پاچاماما»ثبت ملی و جهانی دارد و‌دارای اثر شناسنامه دار است.
به گفته طاهری این نمایشگاه با همت خود بچه ها بوده است و از دی ماه تا پایان بهمن ماه آثار هنرمندان جمع آوری کردیم.
طاهری از مسئولین خواست به هنر و‌کار بچه ها توجه ویژه ای داشته باشند و حمایت های معنوی و مالی جهت پیشرفت این گونه نمایشگا ها داشته باشند و کیفیت آثار را از نزدیک ببینند و اینکه تلاشی که برای بچه‌ها را انجام می‌دهیم چقدر صمیمانه و سخاوتمندانه است.
***مشکل اصلی شهرستان قروه نبود زیرساخت های فرهنگی و هنری
یکی از نویسندگان و کارگردان و مسئول کانون شهید مطهری شهرستان قروه در گفت و گو با گوران نیوز گفت:مشکل اصلی شهرستان قروه نبود زیرساخت‌ها است بناهای فرهنگی و هنری که بتواند مردم را جذب کند وجود ندارد از نگارخانه تخصصی گرفته تا سالن های آمفی تئاتر،پلاتو،سینما،جاهای دیدنی حتی برای کودکان فضاهایی که مفرح باشد و بچه ها در آنجا انرژیشان را تخلیه کنند وجود ندارد.
یونس صحرارو‌افزود: متاسفانه در شهرستان قروه فضاهای هنری و فرهنگی در حاشیه شهر قرار دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سالن آمفی تئاتر دارد که به اسم سینما از این مکان استفاده می شود ،تمام دانشگاه ها و سازمان تبلیغات اسلامی که از مکان‌های فرهنگی و هنری است چه خواسته چه ناخواسته در حاشیه شهر قرار دارد.
وی اضافه کرد:این امر باعث می شود که برای بچه ها انگیزه ای ایجاد نشود یا هنرمندی که به آموزشگاه می رود یک مجتمع فرهنگی و هنری جلوی چشمانش نباشد که این امر باعث پیشرفت و انگیزه هنرمندی شود و بتواند کارش را ادامه بدهد.
صحرارو‌ اظهار کرد:این مشکلات باید به صورت زیرساختی حل شود و فضاهای فرهنگی و‌هنری را افزایش داد تا خانواده بتوانند ها سبد فرهنگی را بالا ببرند و از این فضاها استفاده کنند.
وی تاکید‌کرد:انتظار از مسئولین زیاد است اما عملی نمی شود من انتظار ندارم فقط گله دارم چرا به فکر قروه نیستند چرا هیچ مکان فرهنگی-هنری به این شهرستان اضافه نمی شود گاها کم شده اما زیاد نشده است.
این هنرمند افزود:بزرگترین مکان فرهنگی در شهرستان قروه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و‌ این مجتمع فرهنگی و هنری در حاشیه شهر قرار دارد و برای مردم این شهر نیست خیلی ها مکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نمی دانند کجاست.
وی در پایان برای انگیزه هنرمندان عنوان کرد:مسئولین باید محیط و زمینه را فراهم کنند تا مردم بیایند از نزدیک هنرمندان را بشناسند و کارشان را ببینند ،اگر مطالبات مردم بالا برود تعداد نفراتی که از محصولات فرهنگی دیدن و حمایت می کنند بالا می رود
اما وقتی جایی برای عرضه نباشد قطعا انتظاری نیست خانواده ها بشناسند و مسائل فرهنگی را بدانند و بفهمند.
اسرا زارعی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت:حدود یک سال به صورت حرفه ای کار می کند و برای این کار به مدت دو هفته شب تا صبح کار می کرد .
به گفته وی برای این آثر از مداد رنگی استفاده کرده است و قبلا دو اثر با سیله قلم فعالیت داشته ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *