گۆڕان نیوز- نشان بلورین D4، در واقع سنجش میزان مدیریت منابع انسانی در یک سازمان است که هر ساله با بررسی دقیق وضعیت شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی، به برترین‌های این حوزه اعطا می‌شود.

سید محمد صابر سبحانی خبرنگار گۆڕان نیوز، سازمان مسئول زمینه سازی برای توسعه منابع انسانی و شکوفایی انسان‌هاست و منابع انسانی مسئول بهره گیری از فرصت ها برای توسعه سازمان است.

سازمان باید در آن نوع از شایستگی‌های منابع انسانی سرمایه گذاری کند که در راستای شایستگی‌های محوری سازمان است، از آنجا که شرایط در حال تغییر و تکامل می‌باشد سازمان باید به طور مداوم فرآیندهای انسانی را تکامل داده و شایستگی‌های منابع انسانی جدیدی را توسعه دهد.

گفتنی است هفتمین کنفرانس ملی مدیریت منابع انسانی با حضور اساتید و مدیران برتر و به نام کشور در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید، در این کنفرانس، مواردی همچون بررسی چالش های منابع انسانی در بنگاه های کسب و کار، بررسی آخرین دستاورد‌های علمی و اجرایی حوزه مدیریت منابع انسانی، تعامل و تبادل تجارب پژوهشگران و متخصصین حوزه منابع انسانی، توسعه تکنیک از سوی اساتید و مدیران به نام این حوزه ارائه‌شد.

لازم به ذکر است در خاتمه بر اساس ارزیابی صورت گرفته شده، اعطای هفتمین دوره جایزه ملی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی به سازمان‌های رهسپار تعالی صورت پذیرفت و شرکت سیمان کردستان که برای نخستین بار در این فرایند شرکت نموده بود، پس از فرآیند بازدید میدانی و انجام مصاحبه‌های تخصصی ارزیابان مدل تعالی منابع انسانی ۳۴۰۰۰ دانشگاه تهران از شرکت سیمان کردستان، تندیس بلورین جایزه ملی مدل ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی به این شرکت اعطا شد.

۳۴۰۰۰ منابع انسانی از جمله استاندارد‌هایی است که نگاهی جامع به همه‌ی فعالیت‌های منابع انسانی داشته و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیستمی یکپارچه از اقدامات، برای تحقق اهداف منابع انسانی ایجاد کند، ارتباط مستقیم شایستگی‌های منابع انسانی به عملکرد تجاری و سود آوری، لزوم تناسب شایستگی های منابع انسانی با اهداف استراتژیک سازمان، مسئولیت پذیری سازمان در بهینه سازی توسعه و شکوفایی منابع انسانی، لزوم تعامل مستمر فرآیندهای منابع انسانی و توسعه شایستگی های جدید به دلیل تغییر و تکامل مداوم شرایط و مسئولیت اصلی مدیران عملیاتی در بهبود شایستگی منابع انسانی از اصول اساسی حاکم بر این مدل قلمداد می شوند.

همچنین برنامه ریزی منابع انسانی و جذب، مدیریت عملکرد کارکنان، جبران خدمات، روابط کارکنان، سلامت و تامین اجتماعی، آموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی، مدیریت استعداد و جانشین پروری و تشکیلات تفصیلی، تحلیل شغل و ارزشیابی مشاغل، جزء مولفه های بنیادین مدل ۳۴۰۰۰ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *