در این روزها بسیاری از جوانان بداشتن مدارک عالی و دانشگاهی به دنبال پیدا کردن یک شغل و کسب وکار هستند داشتن یک منبع مالی و شغل برای بسیاری از جوانان به یک آرزو و رویا تبدیل شده است و باید برای رهایی از بیکاری و مشکلات اقتصادی هفت خوان رستم را طی کنند.

با این وجود هستند جوانانی که در این شرایط سخت و دشوار توانسته‌اند کسب و کاری را راه اندازی کنند جوانانی که هنوز به روزهای خوب می‌اندیشند «عرفان مرادی»، یکی از جوانان موفق سنندجی‌ است که علی رغم سن و سال کمش در حوزه کاری خود موفق عمل کرده و امروز به عنوان یک صنعتکار در شهرک صنعتی سنندج شناخته شده است این صنعتگر با تمام مشکلات و کمبودهایی که دارد به آینده و کسب موفقیت‌های بیشتر در زندگیش امیدوار است.

عرفان مرادی صنعتکار سنندجی در گفت‌وگو با گۆڕان عنوان می‌کند: تاکنون چندین شغل را تجربه کرده‌ام و در همه شرایط به دنبال پیشرفت و شغل مناسب بودم در نهایت شغل سپرسازی را انتخاب کردم و با توجه به پشتکار و تلاشی که داشتم توانستم در این شغل موفق باشم.

وی در ادامه می‌افزاید: امروز ه بسیاری از جوانان به دنبال شغل و کسب و کار مورد علاقه‌شان هستند اما متاسفانه شرایط جامعه ما به شیوه‌ای است که بیکاری و مشکلات اقتصادی مانع اصلی پیش روی جوانان است.

این صنعتکار سنندجی توضیح می‌دهد: جوانان نباید از وضعیت و شرایط کنونی جامعه ناامید شوند و باید با پشتکار و امید به آینده، برای رسیدن به آرزوهایشان مبارزه و تلاش کنند.

مرادی در ادامه به شرایط زندگی خود نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بنده متاهل، مغازه و منزلم هم اجاره‌ای است و خوشبختانه صاحب مغازه‌ام فردی منصف و جوانمردی هستند و کمترین هزینه را بابت اجاره از بنده دریافت می‌کنند وجود چنین انسان‌هایی با شرف و باوجدان در جامعه به نسل جوان امیدواری می‌دهند و راه را برای رشد و پیشرفت آنان هموار می‌کنند.

وی به وضعیت کسب و کار نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه چند سالی است، که کسب و کار و در مجموع بازار حال و روز خوشی ندارد برخی از کسب و کارها در رکود کامل به سر می‌برند و بسیاری از صاحبان مشاغل نیز توان پرداخت اجاره‌بهای مغازه را هم ندارند اما با این وجود همه به تغییر وضعیت در آینده امیدوارند.

این صنعت کار سنندجی در ادامه می‌افزاید تمام کسب و کارها به صورت زنجیره‌ای به هم متصل اند و اگر رونقی ایجاد شود تمام اصناف را در بر خواهد گرفت. بنابراین باید همه افراد جامعه هوای همدیگر را داشته باشیم و شرایط زندگی را برای یکدیگر آسان کنیم تا شرایط زندگی را تغییر دهیم اما متاسفانه امروز در شرایط قرار گرفتیم، که هر کسی به فکر خویش است هر کس به فکر منافع شخصی خود است و منافع عمومی را نادیده و گاهاً آن را زیر پا می‌گذارند.

عرفان مرادی ادامه می‌دهد: با خود عهد بستم که وجدان را در شغل خودم رعایت کنم و سعی کردم که در صنف خود منصف بودن و وجدان را در اولویت کاری خود قرار دهم و دستمزد غیرمنصفانه را دریافت نکنم زیرا بر این باورم که خداوند متعال در همه شرایط حامی و پشتیبان من است بنابراین به روزی و نان حلال اعتقاد دارم و باید نان حلال را بر سر سفره خانواده‌ام ببرم.

وی عنوان می‌کند: در مدت زمان کوتاهی که مشغول شغل «سپرسازی خودرو» هستم سعی نموده‌ام تمام وقت به مشتریان خدمات رسانی کنم در هر ساعتی از طول شبانه روز با من تماس بگیرند پاسخگو هستم و خوشبختانه امروز به دلیل خوش اخلاق بودن، رعایت وجدان کاری و قیمت منصفانه مشتریان زیادی را از همه نقاط شهر جذب نمودم و امیدوارم در آینده بتوانم شغلم را توسعه بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *