شهرهای سنندج و اصفهان؛ مراکز دو استان هستند اما قیاس آنها بی تردید مع الفارق است.گره کور ترافیکی سنندج و عدم زیرگذر و روگذر حیرت آور است.

گذرتان به مرکز شهر که بیفتد پشت چراغ قرمز، سه راه ادب که برای رفتن به میدان آزادی (اقبال) فقط ۲۰ ثانیه وقت قرار داده‌اند و چند چراغ باید سبز شود تا از این خان بگذری متعجب می‌شوی، که چرا بعد از ۴۴ سال یک رو گذر یا زیرگذر در این محل احداث نشده است و نگارنده این یادداشت شهر سنندج را با اصفهان مقایسه کردم بخاطر این بود که از ابتدای ورودی اصفهان به سمت شیراز با یزد به یک چراغ قرمز هم برنمی‌خوری، همه زیرگذر و روگذر است؛ خیلی وقته میدان در شهرهای مدرن ایران و جهان حذف شده ولی بتازگی میدان دوازده فروردین را دارند بسیار وسیع می‌کنند، که تقریبا چندین برابر خیابان گذرگاه بسوی ساحلی و میدان نبوت است. از پارک دوبله و سوبله در مناطق مرکزی و فقیرنشین، و از بی تفاوتی راهنمایی و رانندگی هم چیزی ننویسم بهتر است .

«آرش‌»ی می‌باید تا دهد مرز بهم ریخته را سامانی. اما بنده به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم جناب شهردار ساماندهی و. ایجاد زیرساخت‌های شهری از وظایف شماست که گویا این مهم فراموش شده و یا کمتر به آن توجه شده است البته ما به عنوان شهروند تمام تلاش‌های شما را در حوزه فضای سبز شهری و توسعه پارک‌ها و تعریض ورودی شهر سنندج را نادیده نمی‌گیریم اما امروز ترافیک در هسته مرکزی شهر به یک معضل تبدیل شده و اگر مسافری که به قصد خرید و بازدید از بارچه‌ی تاناکورای سنندج  را داشته باشند از ترافیک بی‌سامان بشدت کلافه می‌شوند. بنابراین ضروری است که اقداماتی در خور شان برای روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر سنندج انجام شود و راهنمایی رانندگی استان نیز برای مدیریت و نظارت بر ترافیک ورود پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *