گۆڕان نیوز- جشن خودکفایی سه هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان کردستان با حضور رئیس کمیته امداد و مسئولان استانی و مددجویان کمیته امداد در سنندج برگزار شد.

به گزارش گۆڕان نیوز، استاندار کردستان در جشن خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد کردستان در سنندج گفت: کمیته امداد بار بزرگی از ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جامعه را بردوش گرفته و جزو موفقیت‌ترین دستگاه‌های ما در سال‌های اخیر در این زمینه است.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: امروز در گام دوم انقلاب نهادها و بنیان‌هایی همانند کمیته امداد که امام راحل تاسیس کردند به اوج بالندگی، بلوغ و بهره‌وری رسیده است و نمونه بارز آن را امروز در این آیین جشن شاهد هستیم.

وی ادامه داد: نهاد کمیته امداد علاوه بر اینکه برای رفع محرومیت تلاش کرده و جامعه نیازمندان را نیز تحت پوشش قرار داده است، رویکرد خودکفایی مهارت آموزی و راهبری تا رسیدن به استقلال مالی برای بانوان سرپرست خانوار و خانواده هایی که به هر دلیل در محرومیت هستند را پیش گرفته و در این امر بسیار موفق عمل کرده است.

رشد ۱۳۰ درصدی تحقق برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال

استاندار کردستان با تاکید بر موفقیت کمیته امداد در زمینه اشتغالزایی، عنوان کرد: در استان کردستان بخشی از کارهایی که در ۲ سال اخیر انجام شده و در سفر اخیر رییس جمهور رونمایی شد و بازتاب‌های بسیار خوبی داشته است، با تلاش دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته تعهد استان در زمینه اشتغال ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر بود که بیش از ۴۲ هزار اشتغال ایجاد و بیش از ۱۳۰ درصد تحقق برنامه داشتیم و امسال نیز تعهد ما ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که از این میزان تاکنون ۷۵ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

زارعی کوشا اظهار کرد: مساله مهمی که امروز در استان کردستان نیاز است و کمیته امداد هم می تواند در این زمینه کمک کند تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان است که می توان از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرد.

وی یادآور شد: در حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان داریم که در حال پرداخت است، ضمن اینکه در سال جاری و برای سال آینده تمرکز ما توسعه سرمایه گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌هایی که زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم می کند، است.

ایجاد ۲۳هزار فرصت شغلی برای نیازمندان کردستانی

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: در طول سه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی ایجاد شده است.

رضا طوسی عنوان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی مددجویان و براساس اسناد بالادستی، این نهاد برای ایجاد اشتغال و درآمد از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و غیره برنامه جامع و کاملی را تدوین و شرایط خودکفایی مددجویان را فراهم می‌کند.

رضا طوسی افزود: کمیته امداد کردستان در طول سه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که ۱۸هزار و ۵۰۰ مورد از این فرصت‌ها برای مددجویان و چهار هزار و ۷۰۰ مورد نیز برای سایر اقشار نیازمند بوده است.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان کردستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از این فرصت‌های شغلی ایجاد شده در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها بوده است، اضافه کرد: از نظر سنی نیز ۲۷ درصد برای افراد بالای ۵۰ سال و ۷۳ درصد نیز برای افراد ۲۰ تا ۵۰ سال بوده است.

وی یادآور شد: از قِبل ۱۸ هزار فرصت شغلی تاکنون ۶هزار نفر به خودکفایی رسیده‌اند که سال گذشته جشن سه هزار نفر از این تعداد برگزار و امروز هم جشن خودکفایی سه هزار نفر برگزار شد.

خودکفایی سه هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در کردستان

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد نیز در این مراسم گفت: امروز جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان و تجلیل از یاوران اشتغال به صورت نمادین برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی از این مددجویان زنان سرپرست خانواری هستند که مدیریت خانواده را برعهده گرفته‌اند.

بختیاری ادامه داد:  یکی از طرح‌های موفق و اثرگذار کمیته امداد که به صورت علمی و با کمک اساتید دانشگاه ایجاد شده، طرح راهبران شغلی است که اشتغال مددجویان را یاری داده و در نهایت با فروش تضمینی محصولات به اقتصاد خانواده‌های تحت حمایت کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه تامین شرایط و امکانات لازم برای همه مددجویان و قرار دادن وسایل لازم کار برای همه کسانی که قابل به کار هستند از جمله ماموریت‌های کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد ماموریت دارد با تامین امکانات و وسایل لازم برای کار از طریق استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های شغلی، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به استقلال اقتصادی و درآمد پایدار مددجویان کمک کند.

وی  گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند  مددجویانی که توانایی کار کردن دارند را از طریق اشتغال‌زایی به خودکفایی رسانده و در چرخه اقتصاد و تولید کشور قرار دهد و حمایت های این نهاد برای سالمندان و بیماران صعب‌العلاج و کسانی که توانایی انجام کار و فعالیت ندارند، باشد.

ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با آغاز به کار دولت سیزدهم

رئیس کمیته امداد ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که هم زمان با آغاز به کار دولت سیزدهم انجام شد مصوبه دولت برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط این نهاد است.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه ۵۰ درصد از تسهیلات اشتغال این نهاد به غیرمددحویان دهک‌های درآمدی یک تا پنج پرداخت می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه برنامه امسال کمیته امداد به خودکفا رساندن ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت در سطح کشور است، تصریح کرد: با این سه هزار خانوار کردستانی تعداد c شده تحت حمایت امسال طی ۹ ماهه امسال به ۵۸ هزار خانوار می‌رسد و امید است تا پایان سال ۴۲ هزار خانوار دیگر به این تعداد اضافه شود.

رئیس کمیته امداد  در پایان از حمایت و همکاری‌های استانداران، نماینده ولی فقیه و بانک‌های عامل که در بحث اشتغال مددجویان نقش موثری داشته‌اند‌، تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *