گۆڕان نیوز- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه گفت: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

سارا صالحی/ خبرنگار گۆڕان نیوز، سید حسن رضوی در آیین افتتاحیه سفیران سلامت دبستان شکوفه و دبستان غیر‌دولتی سارێژ در مجتمع آموزشی سارێژ افزود: امروزه شــیوه زندگی ســالم، عامل مهمی در تأمین، حفظ و ارتقای ســلامتی محسوب می شود و برای اینکه از یک شیوه زندگی سالم برخوردار باشیم باید مهارت خودمراقبتی را یاد بگیریم.

به گفته وی سفیران سلامت علاوه بر سلامت بدن برای سلامت نیاز روحی در تلاش هستند.رییس مجتمع آموزشی ساریژ در این مراسم گفت:دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

ناصر شکری در ادامه افزود:هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

به گفته وی سفیران سلامت در مدارس الگویی برای سایر دانش آموزان است تا مفاهیم بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی و اجتماعی،بهداشت روان،تغذیه صحیح و‌اصولی و غیره را به دانش آموزان انتقال بدهند.آیلین قادری از سفیران سلامت مدرسه شکوفه در این مراسم گفت:نظارت روزانه بر نحوه عرضه مواد غذایی موجود در پایگاه تعذیه سالم مدارس،آموزش فرهنگ صحیح تغذیه به سایر دانش آموزان،رعایت فرهنگ ترافیکی،همکاری با مدرسه در اجرای برنامه های زیست محیطی و‌توسعه فضای سبز آموزشی از اقدامات مهم سفیران سلامت در مدارس است.

به گفته وی سفیران سلامت در جهت اشاعه تندرستی،نساط و پویایی فعالیت می کنند و مروجین سلامت در مدرسه و جامعه محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *