گۆڕان نیوز- برای امراض قلبی موثراست وجوشانده برگه ای و میوه آن را برای دفع سنگ کلیه وسنگ صفرا مفید می دانند. درخت زارزالک بصورت خودرو در جنگل های اورامانات رشد نموده و بفور یافت می شود . 

خواص دارویی

به گزارش گۆڕان نیوز، زالزالک که یک گیاه ضد نارسائی قلبی و کاهش دهنده فشارخون است، خاصیت ضد اضطراب نیز دارد. در یک مطالعه دوسوکور راندم همراه با گروه کنترل و دارونما اثربخشی عصاره گیاهی زالزالک در درمان اختلالات ناشی از اضطراب بر روی ۲۶۴ نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این دارو در درمان اضطراب کاملاً مؤثر است.

شکوفه زالزالک یا بلچی
شکوفه زالزالک یا بلچی

این نوع از میوه ها از قرن ها پیش در پزشکی سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است آنها حاوی مواد مغذی مانند آنتوسیانیدین و پروانتوسیانیدین هستند.زالزالک ها دارای آنتی اکسیدانی می باشند که دیواره های عروق خونی را تقویت میکند و اثرات درمانی زیادی دارد.برگ و شکوفه های آن حاوی ترکیباتی هستند که با کلسترول مبارزه میکنند و علائم درد قفسه سینه را کاهش میدهند و این باعث میشود که کمتر در معرض حمله قلبی و بیماری های عروقی قرار بگیرید. زالزالک برای بیمارانی که دچار تنش و اضطراب میباشند نیز عالی میباشد و کمک میکند تا خواب بهتری داشته باشید و از آسیب های کلیوی نیز جلوگیری میکند. زالزالک برای بزرگسالان تجویز شده است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد ؛ بهتر است در این بخش از سلامت نمناک به خواص میوه زالزالک بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *