گۆڕان نیوز- دبیر انجمن فرهنگی ادبی و هنری قلم هورامان اظهار کرد: اولین جشنواره «فستیوالوو ده‌نگوو هورامانی» با استقبال پرشکوه مردم و حضور  مسئولان استانی و شهرستانی و جامعه فرهنگی و هنری در سنندج برگزار شد.

به گزارش گۆڕان نیوز، ارسلان اردلان اظهار کرد: انجمن فرهنگی ادبی و هنری قلم هورامان در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط اجتماعی، اولین جشنواره «فستیوالوو ده‌نگوو هورامانی» را برگزار کرد که خوشبختانه با استقبال پرشور اقشار مختلف جامعه به ویژه مردم هورامان مواجه شد.

وی در تشریح برنامه‌های جشنواره نیز عنوان کرد: در این مراسم شاد و متنوع علاوه بر اجرای موسیقی‌های مختص منطقه هورامان و اجرای هه‌لپه‌رکی و شعر خوانی شاعران از سایر مناطق استان کردستان و کرمانشاه، مقالاتی نیز پیرامون تاریخ و فرهنگ و هنر منطقه  هورامان نیز ارائه شد.

دبیر انجمن فرهنگی ادبی و هنری قلم هورامان تصریح کرد: اجرای جشنواره‌های فرهنگی هنری در کردستان می‌تواند به رونق و توسعه فرهنگی کمک کند و امروز ضروری است که مسئولان و مدیران بیش از پیش از این گونه برنامه‌ها حمایت کنند.

اردلان تصریح کرد: در این جشنواره سعی بر آن داشتیم که جشنواره‌ای در خور شان مردم فهیم و فرهنگی استان کردستان برگزار کنیم و از هنرمندان و چهره‌های شاخص دعوت به عمل آوردیم تا در این مراسم دیدار و آثار جدید این هنرمندان نیز عرضه شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره از حمایت‌ها و اسپانسر مالی مردمی برخوردار بودیم و این نشان از دغدغه مردم برای تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری است که امیدواریم این گونه برنامه‌های تقویت و ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *