گۆڕان نیوز- دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی اظهار کرد: آنچه در این جشنواره دیدیم و شنیدیم بازآفرینی وحدت و نمایش زیبایی از همدلی بود، چه زیبایی‌هایی که در این جشنواره ندیدیم و چه روایت‌هایی که اصالت را فریاد می‌زد و بانگ دل‌های پاک‌ را می‌سرایید.

به گزارش گۆڕان نیوز، علی مرادی، در آیین اختتامیه جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» که امشب، ۱۱ مهر در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، گفت: چرخش زمین سماع است و زندگی منظومه‌ای شیرین که با ساز مهر نواخته می‌شود و رقص کلمات در اندیشه زبان می‌‎آفریند که به مدد آن همنوایی خود را با کل جهان آشکارا بیان کند.

وی با اشاره به اینکه هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای بالا و گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن است، افزود: در میان هنرهای بالایی که انسان تاکنون به آن دست یافته است شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرباهنگ زندگی است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام بیان کرد: آهنگ موسیقی از ژرفای روح و روان انسان سرچشمه می‌گیرد و شعر و موسیقی اقوام داشته‌ایست که در بستر ایران زمین به ان می‌بالیم.

وی ادامه داد: خدا را به واسطه همه خوبی‌ها و الطاف و عنایت‌هایش می‌ستایم که امروز این محفل انس یکی از برترین‌های آنها است و وحدت و همدلی اقوام ایرانی در زمانی که بهترین مخلوق خداوند چشم به جهان باز می‌کند، برقرار است.

مرادی با اشاره به اینکه هر آنچه می‌جنبد و سقوط می‌کند با ساز طبیعت کوک، کوک است و همه تسبیح خداوند می ‌کنند، گفت: چهار روز گذشت و چه زود گذشت دیدار عزیزانی که هر کدام که صلابت قومی در نگاهشان و روایتی قومی در ساز و نوایشان برقرار بود و به جای بدرود با زبان مهر می‌گویم به کردستان سرزمین مهرپرور و مهرنشین و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان خوش آمدید.

وی تأکید کرد: آنچه در این جشنواره دیدیم و شنیدیم بازآفرینی وحدت و نمایش زیبایی از همدلی بود، چه زیبایی‌هایی که در این جشنواره ندیدیم و چه روایت‌هایی که اصالت را فریاد می‌زد و بانگ دل‌های پاک‌ را می‌سرایید.

سرودن نوای وحدت
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: در این جشنواره شاهد اجرای استاد طواف‌زاده بودیم که با بلند شدن صدای اذان نوای اجرای خود را به احترام نوای آسمانی کوتاه کرد و برنامه کوتاه شد این خود روایت دل‌هایی است که به آسمان متصل است.

وی اظهار کرد: هنرمندان به احترام شهدا تمام‌قد دست بسته ایستادند و به ایثار و از خودگذشتگی‌شان درود فرستادن و پیوند بستند که اقوام ایرانی تا همیشه نوای وحدت سر می‌دهند.

مرادی با بیان اینکه نغمه شعر و سازی هنرمندانی که در این جشنواره حضور داشتند برای همیشه در دیار مهرپرور کردستان باقی است، یادآور شد: امیدواریم کاستی‌ها را با سایه مهر خود ببخشید امیدواریم در سال‌های پیش‌رو بهتر و مناسب‌تر از امسال برگزار کننده این جشنواره باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *