گۆڕان نیوز- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای وقف دیگر نیات در سطح شهرستان اظهار کرد: ۹۵ درصد نیت واقفان در سطح شهرستان وقف برای مساجد است و از مردم درخواست داریم برای رفع مشکلات جامعه براساس نیازمندی‌های جامعه در نیات وقفی خود اولویت نیازهای جامعه را پوشش دهند.

به گزارش گۆڕان نیوز، «آرمان شریفی» در تشریح برنامه‌های هفته وقف در سنندج، اظهار کرد: امسال با توجه به مصوبه شورای عالی فرهنگی با تغییراتی دهه وقف به هفته وقف تغییر پیدا کرد و برنامه‌های مختلفی در این هفته در  سطح استان کردستان و شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

شریفی ترویج و احیای سنت حسنه و همیشه جاری وقف را از مهم‌ترین اهداف متولیان برشمرد و گفت: حفظ موقوفات و‌جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان و هزینه موقوفات بر اساس نیات‌ واقفین خیراندیش، اخذ سند مالکیت موقوفات ۵۲۰ هزار مترمربع در سه شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران و رفع تصرف ۱۰ مورد مالکیت از اقدامات اوقاف شهرستان سنندج طی سال گذشته بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج اضافه کرد: ۸۰۰ موقوفه و ۵ هزار و ۴۰۰ رقبه در شهرستان سنندج وجود دارد و ۳۰ درصد از اراضی در محدوده شهر سنندج موقوفه است که ۲۰ درصد توسط متولیان و ۱۰ درآن نیز در اختیار اوقاف و امور خیریه مدیریت می‌شود.

وی افزود: امسال ۱۵ میلیارد تومان از محل موقوفات استان به یک‌هزار و۸۳۶ ماموستای استان پرداخت شده است و آماده‌سازی و پیگیری سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در اراضی دارای ارزش سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: ساختمان پزشکان در پاسداران با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان در در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

آرمان شریفی عنوان کرد: حفظ و نگهداری موقوفات در اولویت کاری این اداره قرار دارد، اخذ سند مالکیت یکی از راهکارهای اصلی در حفظ موقوفات است که با همکاری ثبت و املاک  ۹۱ هکتار از اراضی موقوفه شهر سنندج را سنددار کردیم.

وی همچنین به حمایت از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر نیازمند از محل موقوفات شهرستان اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ میلیون تومان کمک موردی به نیازمندان از محل موقوفات انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج اضافه کرد: از محل موقوفات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به بیماران خاص، اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در بقاع متبرکه هاجرخاتون و پیرعمر و اهدای جوایز به کودکان، ضیافت الهی در قالب ۵ سفره و اطعام یک هزار و ۵۰۰ نفر، ۱۵۰ میلیون تومان کمک تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی از اقدامات این اداره از هفته وقف سال گذشته تا کنون در سطح این شهرستان بوده است.

وی همچنین به پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰ ملک مطلوب برای سرمایه‌گذاری احصا شده که ۴ مورد از این تعداد در حال دریافت مجوز است.

شریفی افزود: در زمینه تعیین‌تکلیف اجرای احکام پرونده‌های رسوب‌دار اوقاف ۱۰ مورد اجرا شده است.

وی از برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در امامزاده هاجر خاتون چهارشنبه‌های هر هفته برای اولین بار در سنندج خبر داد و گفت: در راستای توسعه بیشتر برنامه‌های قرآنی و فرهنگ قرانی  ۲۰ مربی قرآنی جذب شده‌ است.

شریفی در ادامه با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای وقف دیگر نیات در سطح شهرستان گفت: ۹۵ درصد نیت واقفان در سطح شهرستان وقف برای مساجد است و از مردم درخواست داریم برای رفع مشکلات جامعه براساس نیازمندی‌های جامعه در نیات وقفی خود اولویت نیازهای جامعه را پوشش دهند.

شریفی در تشریح برنامه‌های هفته وقف در سنندج، گفت: دیدار با فرماندار، امام جمعه، اطلاع رسانی تهیه بروشور و بنر، برگزاری مسابقه زنگ انشا در بین مدارس و اهدای جایزه به ۱۰ دانش‌آموز برگزیده، دیدار با شورای افتا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری سه محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، برپایی خیمه‌ها خیرین معرفت، ایستگاه همه واقف باشیم و از جمله برنامه‌های هفته وقف در شهرستان سنندج است.

وی افزود: حضور و سخنرانی متولیان اوقاف در نماز جمعه، برگزاری همایش یاوران وقف، هیئت امنای برتر، جامعه و واقفان قرآنی، حمایت از ۱۰ مسجد برای برگزاری مراسم مولودخوانی، ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مسجد نایسر، نشست‌های  تخصصی با اصناف، بازاریان، دانشجویان و اساتید دانشگاهی از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *