گۆڕان نیوز- نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان آسیب های اجتماعی برای رنج سنی ١٢ تا ١۶ سال از ۴ شهریور تا ١٠ شهریور روی دیوار نگار خانه کانون شهید مطهری شهرستان قروه قرار گرفت.
سارا صالحی/ خبرنگار گۆڕان نیوز، «حدیث طاهری» هنرمند شهرستان قروه که حدود ٧سال به صورت حرفه ای فعالیت می کند در گفت‌وگو با گۆڕان نیوز قروه گفت: این نمایشگاه که برای ارتقاع سطح آگاهی گروه سنی کودک و نوجوان است به منظور آگاهی بخشیدن به آسیبهای اجتماعی و دوری کردن آن ها از قبیل اعتیاد، فضای مجازی، طلاق، افسردگی جنگ و غیره است.
به گفته وی بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند همه روزه در دو نوبت صبح و عصر از نمایشگاه بازدید نمایند و دوره های سیاه قلم و رنگ و هایپر در کانون برگزار می شود.
طاهری اظهار کرد: وی مولف کتاب تخصصی هنر و نیز برنده مدال طلای المپیاد ایساک هستند و همچنین در اکسفورد لندن و منچستر نمایشگاه برگزار کرده اند.
طاهری که مولف کتاب است یکی از مشکلات خود را در حال حاضر هزینه حق تالیف عنوان کرد و افزود: متاسفانه نمی‌توانم از عهده هزینه‌های چاپ کتاب بر بیایم و مسئولین بنده را به عنوان یک نخبه قبول دارند ولی به عنوان یک هنرمند نمی توانند کاری را انجام بدهند و با بیان این جمله «در حوزه اختیارات ما نیست» کاری انجام نمی شود پس برای حل این مشکل در حوزه اختیارات چه کسی است و کجا باید مراجعه کرد.
وی از مسئولین خواست به هنر و‌کار بچه‌ها توجه ویژه ای داشته باشند و حمایت‌های معنوی و مالی جهت پیشرفت این گونه نمایشگاها داشته باشند و کیفیت آثار و تلاشی که برای بچه‌ها از روی دلسوزی و سخاوتمندانه را از نزدیک ببینند.
«حدیث طاهری»عنوان کرد: بعضی نمایشگاه ها در شهرهای دیگری برگزار می شود که اقامت برای بچه‌ها در شهرهای بزرگ وجود ندارد یا برخی از هنرمندان هزینه برای بردن قاب را ندارند و مجبور است کار را پلکسی کند و از آن شکل اصیل خارج بشود این از مهم ترین مشکلات عمده هنرمندان است.
این هنرمند قروه‌ای با بیان اینکه متاسفانه جایگاه هنر در ایران خیلی بد است افزود: من به عنوان فرهیخته هنری که سابقه کاری در سطح بین‌المللی دارم و کارت‌های الکترونیکی عضویت انجمن و موسسات بزرگی همانند لندن، ایتالیا و آکسفورد دارم کارت من فقط در حد کیف من است نمی‌توانم در جایی ارائه بدهم چون به زبان ایتالیایی است و استقبال نمی‌شود.
طاهری در ادامه اضافه کرد:اکثر مدارک باید دارالترجمه بروند ولی اکثر مدارک لیبل و کد رجیستری دارند که در ایران به درد من نمی‌خورند‌.
وی درپایان افزود:هدف ما از برپایی این نمایشگاه نشان دادن استعداد، نبوغ بچه‌ها در این سن کم است امیدواریم بتوانیم دید عموم مردم را نسبت به هنر و کار کودک و نوجوان تغییر بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *