گۆڕان نیوز- صلاح مینویی همرکاب ارشد دوم (معاون اجرایی) گروه همرکابان سبز آشتی مریوان از ایجاد لاین دوچرخه سواری در شهر مریوان خبر داد.

گۆڕان نیوز- صلاح مینویی همرکاب ارشد دوم (معاون اجرایی) گروه همرکابان سبز آشتی مریوان از ایجاد لاین دوچرخه سواری در شهر مریوان خبر داد.

به گزارش گۆڕان نیوز، صلاح مینویی اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعد با شهرداری مریوان در خصوص ایجاد لاین دوچرخه سواری، خوشبختانه بعد از ۷ سال تلاش و پیگیری مجدد سپس در سال جاری موفق به تاییدیه شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مریوان شدیم.

وی پیرامون این طرح عنوان کرد: این لاین بصورت مشترک (دوچرخه سواری و پیاده روی) در مسیر پیاده رو میدان ملا بیسارانی تا دریاچه زریوار به‌صورت رفت و برگشت آغاز و خاتمه پیدا می کند.

این همرکاب ارشد همچنین خاطر نشان کرد که متاسفانه خیابانهای شهرستان مریوان بدلیل پرتراکم بودن حجم ترافیک، توقف بیش از حد خودروهای شخصی و مهمتر از همه کوچک بودن عرض خیابانها پتنانسیل لازم را برای لاین دوچرخه سواری ندارد و امکان دارد مشکلاتی از لحاظ مشکلات ترافیکی بوجود آورد.

همرکاب ارشد «صلاح مینویی» افزود: همرکابان سبز آشتی مریوان بعد از ایجاد پروژه لاین دوچرخه سواری “برگزاری سمینارآموزش استانداردهای ترافیکی در دوچرخه سواری شهری و همچنین ایجاد کیوسک دوچرخه در ابتدای میدان بیسارانی با تعدادی دوچرخه” جهت استفاده گردشگران را به شهرداری پیشنهاد داده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از کنفرانس آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ میلادی برای کاهش گرمایش زمین فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه به سرعت در حال افزایش است و مدیران شهری پروژه لاین دوچرخه سواری را در شهرهای کوچک و بزرگ اجرا نموده اند و ایستگاه‌های دوچرخه را در مسیر لاین‌ها برای خدمات حمل و نقل شهری در خدمت مردم قرار داده اند. اما در ایران نسبت به کشورهای عربی “ایجاد لاین دوچرخه توسط شهرداریها و فرهنگ دوچرخه سواری توسط قشرهای مختلف جامعه بخصوص جوانان” مورد استقبال گرم واقع شده است همچنان فرهنگ استفاده از دوچرخه درشهرستان مریوان و در برخی از شهرهای کوچک کشور نیز با کمک فعالین همرکابی سبز خوشبختانه در حال توسعه است اما متاسفانه بدلیل نبود لاین دوچرخه سواری برخی از شهروندان از استفاده این وسیله غیرموتوری پرهیز می کنند. 

وی افزود: دبیرخانه ترویج، توسعه و آموزش همرکابان سبز آشتی مریوان با تلاشهای جدی و مجدد خود در تیرماه سال ۱۳۹۵ تا تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ خورشیدی  بمدت ۷ سال پیگیری برای ایجاد لاین دوچرخه سواری بوده که خوشبختانه توانست در مردادماه سال جاری شهرداری و شورای اسلامی را برای احداث لاین دوچرخه سواری متقاعد سازد.

همرکابان سبز آشتی مریوان بعد از ۹ سال فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در میان جوانان توانست حرکت‌های سبزی را در راستای کاهش ترافیک شهری و همچنان افزایش دوچرخه سواری شهری به انجام برساند.

همرکابان سبز آشتی زیر مجموعه انجمن خانواده همرکابان سبز است این مجموعه در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی “روز جهانی دوچرخه سواری” را برای اولین بار در ایران اعلام نمود. گفتنی است که روز جهانی دوچرخه سواری در سال ۲۰۱۵ توسط انجمن دوچرخه سواری اروپا ECF به سازمان ملل پیشنهاد شد و این روز در ۳ ژوئن ۲۰۱۸ رسما توسط سازمان ملل به نام روز جهانی دوچرخه سواری اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *