گۆڕان نیوز-نمایشگاه نقاشی کودکان (خوره ها)برای رنج سنی ۶تا ۱۱سال در کانون شهید مطهری قروه به مدت پنج روز دایر شد

گۆڕان نیوز-نمایشگاه نقاشی کودکان (خوره ها)برای رنج سنی ۶تا ۱۱سال در کانون شهید مطهری قروه به مدت پنج روز دایر شد.

حدیث طاهری هنرمند شهرستان قروه که حدود ۷ سال به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند در گفت و گو با گۆڕان نیوز گفت:عضو انجمن نوته ایتالیا هستم و در فستیوال های بین المللی اکو و موزیک و دانمارک وهندوستان برگزیده شدم.

به گفته وی کار با بچه ها هرسال وجود دارد ولی امسال به خاطر تعداد زیاد استقبال کنندگان نمایشگاه کودک هم دایر شد چرا که در سال های گذشته فقط برای بزرگسالان نمایشگاه بود.طاهری افزود:نمایشگاه «خوره ها »با ۳۲ نفر شرکت کننده از گروه سنی ۶ الی ۱۱ سال با عنوان« غلبه بر ترسها و تبدیل به چیزهای بهتر » برگزار شد و علاقه مندان می توانند تا ۱۲مرداد ماه در دو شیفت صبح از ساعت ۱۲-۹ و بعدازظهر از ساعت ۶-۳ بعدازظهر از آثار در کانون شهید مطهری دیدن کنند و کلیه آثار فروشی جهت ترغیب کودکان به هنر است.

طاهری که مولف کتاب است یکی از مشکلات خود را در حال حاضر هزینه حق تالیف عنوان کرد و افزود:متاسفانه نمی‌توانم از عهده هزینه‌های چاپ کتاب بر بیایم و مسئولین بنده را به عنوان یک نخبه قبول دارند ولی به عنوان یک هنرمند نمی توانند کاری را انجام بدهند و با بیان این جمله «در حوزه اختیارات ما نیست» کاری انجام نمی شود پس برای حل این مشکل در حوزه اختیارات چه کسی است و کجا باید مراجعه کرد.

وی در ادامه افزود:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول خرید پنج جلد کتاب را داده است و کمک هزینه چاپ کتاب را خارج از اختیارات خود می دانند من الان مشکل چاپ کتاب دارم وقتی چاپ شد نا خواه خریدار هم پیدا می شود.

این مربی با بیان اینکه در حال حاضر در دو شیفت کانون پرورش فکری کودکان و کانون شهید مطهری فعالیت دارد،اظهار کرد:امسال ۳۰۰ کودک هنرجو به جز گروه سنی بزرگسال آموزش دیدند در سال‌های گذشته بالای ۱۵۰ نفر آموزش داده ام.وی با اشاره به کتاب های تخصصی در رابطه با هنر و پژوهش در مرحله چاپ گفت:دو کتاب به اسم «ترنج هنر اسلامی و نقوش هندسی »و «کتاب نوروز» که قدمت اصالت ایرانی را نشان می‌دهد.

طاهری از مسئولین خواست به هنر و‌کار بچه ها توجه ویژه ای داشته باشند و حمایت های معنوی و مالی جهت پیشرفت این گونه نمایشگا ها داشته باشند و کیفیت آثار را از نزدیک ببینند و اینکه تلاشی که برای بچه‌ها را انجام می‌دهیم چقدر صمیمانه و سخاوتمندانه است.وی عدم اقامتگاه برای بچه ها در شهرهای بزرگ برای برپایی نمایشگاه و عدم هزینه برای قاب کردن آثار از دیگر مشکلات هنرمندان عنوان کرد و گفت: واقعا حیف است بچه ای کارش فوق العاده است به خاطر اینکه هزینه قاب ندارد مجبور است کار را پلکسی کند و از آن شکل اصیل خارج بشود.

وی در ادامه افزود:تا جایی که توانسته ام خیلی ها را ساپورت کردم حتی جوایز امروزو بر عهده جیب خودم بوده است مگر یک مربی چقدر حقوق می‌گیرد که جوایز ،ساپورت و دوندگی ارشاد جهت مجوز داشته باشد.

این هنرمند فرهیخته که در فستیوالهای بین المللی با حضور سه هزار هنرمند شرکت کرده است و جز پنج نفر اول بوده و از دستان پرفسور بختی و پرفسور مرادی امضا و تندیس و لوح تقدیر در تالار ابی کاخ نیاوران نمایشگاه ریشه در خاک را داشته ام که برگزیده ملی بوده ام گفت: به دلیل مشکلات مالی نتوانستم حضوری برم و متاسفانه با این وضعیت در حال حاضر بیمه هم نیستم.

وی با بیان اینکه جایگاه هنر در ایران خیلی وضعیت خوبی ندارد،افزود: به عنوان فرهیخته هنری که سابقه کاری در سطح بین‌المللی دارم و کارت‌های الکترونیکی عضویت جاهای بزرگ لندن ،ایتالیا و آکسفورد دارم کارت من فقط در حد کیف من است نمی‌توانم در جایی ارائه بدم چرا که به زبان ایتالیا استقبال نمی شود واکثر مدارک باید دارالترجمه بروند ولی اکثر مدارک لیبل و کد رجیستری دارند که در ایران به درد من نمی‌خورند‌.طاهری هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن استعداد،نبوغ بچه ها در این سن کم عنوان کرد و گفت: امیدواریم دید عموم مردم را نسبت به هنر و کار کودک و نوجوان تغییر یابد.

1 در مورد “برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان در قروه

  1. باسلام .بله متاسفانه در شهر های کوچک از چنین کارهایی حمایت نمیشه .جاها و فضاهای دیگری برای برپایی نمایشگاه وجود دارن که فضاهای بزرگتری دارن.و هیچ استفاده ای از این فضاها نمیشه، حتی کلاسی در اون مکان‌ها دایر نمیشه که بچه ها در اون کلاس تابستانی داشته باشن .من خودم مجبورم دو مسیر تاکسی رو طی کنم تا به کانون برسم .در حالی که ارشاد اسلامی نزدیک سکونت ما هست که اصلا هیچ فعالیتی در اون انجام نمیشه برای بچه ها. بچه ها حق دارن پیشرفت کنند .از مسئولان خواهش دارم که رسیدگی کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *