گۆڕان نیوز- فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات کردی در قالب طرح امریه سرباز در صدا و سیمای مرکز کردستان به کارگیری می‌شوند

گۆڕان نیوز- فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات کردی در قالب طرح امریه سرباز در صدا و سیمای مرکز کردستان به کارگیری می‌شوند

به گزارش گۆڕان نیوز به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کردستان در نشست هم‌اندیشی رسانه و دانشگاه کردستان که عصر روز یکشنبه یازدهم تیر ماه در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر علی مرادی، مدیرکل صداوسیمای استان کردستان گفت: در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان تعداد سه نفر از آنها در قالب طرح سرباز امریه جذب صدا و سیما می‌شوند.

در این نشست که با حضور تعدادی از معاونین و استادان دانشگاه و همچنین تعدادی از معاونین و مدیران صدا و سیما برگزار شد، هرکدام از طرفین با ارائه دیدگاه‌ها، راهکارها و اندیشه‌های خود برای تعامل و مراوده بیشتر دانشگاه و رسانه بحث و گفتگو کردند.

راه اندازی میز تخصصی خبر برای پخش اخبار دانشگاه، تولید ۵ مستند پرتره‌ی فاخر از دانشمندان دانشگاه کردستان، راه‌اندازی سخنرانی‌های علمی در دانشگاه و تولید و پخش آن از شبکه استانی کردستان، راه اندازی رادیو دانشجو با محوریت دانشگاه کردستان و دیگر دانشگاه‌های استان، تلاش برای راه‌اندازی استودیوی تلویزیونی در دانشگاه کردستان از دیگر موارد مهمی بود که مدیر کل صدا و سیما به آن اشاره کرد.

دکتر مرادی بیان کرد رسانه‌ای موفق است که نخبگان آن را بپذیرند و عامه مردم هم آن را باور کنند. وی با اشاره به اینکه شبکه کردستان در راستای پاسداشت زبان و ادبیات کردی در کنار زبان و ادبیات فارسی، بیش از ۹۰ درصد از برنامه‌های خود را به زبان کردی تولید می‌کند، افزود توجه به پوشش لباس کردی در تن مجریان به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار که الگوی مناسبی برای حجاب و عفاف است، جزو اولویت‌های دوره‌ی مدیریتی جدید است.مدیرکل صدا و سیما در ادامه این نشست، از نخبگان و قشر دانشگاهی درخواست کرد که بدون هیچ تعارف و خودسانسوری، صدا و سیما را نقد کنند اما نقدی منصفانه و به دور از تخریب و سیاه‌نمایی.

مرادی گفت زمانی می‌توانیم یک رسانه را نقد بکنیم که خود، بیننده و شنونده آن رسانه باشیم وگرنه کلی گویی و انتقادهای تند بدون داشتن داده و اطلاعات نوعی پوز اجتماعی است که نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت.

دکتر قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز گفت یکی از مشکلات اصلی جامعه چندگانگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره و در یک کلام عدم تقارن است و اتفاقا صدا و سیما گذر مناسبی برای ایجاد تقارن اطلاعاتی است. قادرزاده افزود دست فروشی، ترافیک و مسائل بغرنج دیگر در جامعه به کمک دانشگاه و صدا و سیما قابل مطالعه و بحث است.

قادرزاده از حضور تیم مدیریتی جدید صدا و سیما در دانشگاه کردستان ابراز خرسندی کرد و گفت دانشگاه آمادگی کامل برای حمایت و پشتیبانی از برنامه سازی در صدا و سیما برای تقویت و غنی‌سازی محتوای برنامه‌ها را دارد. وی از مدیران صدا و سیما خواست از ظرفیت تمامی استادان و دانشجویان دانشگاه کردستان استفاده کنند و برای رسیدن به نقطه مطلوب در برنامه سازی، به تولید برنامه‌های علمی – سریالی در صدا و سیما روی بیاورند. برای نمونه مسائل حقوقی به صورت سلسله وار ضبط و پخش شود و به عنوان آرشیو در اختیار همگان قرار بگیرد. وی همچنین از مدیرکل صدا و سیما درخواست کرد دانشجویان تک رقمی آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری توسط صدا و سیما معرفی شوند.

ارائه خلاصه پایان‌نامه‌های دانشجویی و اهدای کتاب‌های منتشر شده در انتشارات دانشگاه کردستان به صدا و سیما، به همراه تلاش برای برگزاری جلسات تخصصی بین رسانه و دانشگاه، از دیگر موضوعات مهمی بود که رئیس دانشگاه کردستان به آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *