گۆڕان نیوز-نماینده مردم بیجار گفت: معدن سنگ آهن شهرستان بیجار سالیانه بیش از ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن تولید می‌کند و زمینه ساز توسعه فولاد در کشور است.

گۆڕان نیوز-نماینده مردم بیجار گفت: معدن سنگ آهن شهرستان بیجار سالیانه بیش از ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن تولید می‌کند و زمینه ساز توسعه فولاد در کشور است.

سمیه رمضان نیا خبرنگار گۆڕان نیوز،علیرضا زندیان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بیجار اظهار داشت: محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ آهن کنسانتره است که عیار آن‌ها ۶۸ درصد می باشد.

وی افزود: نوع خوراک محصولات سنگ آهن بیجار، سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط مگنتیکی است.زندیان به اهمیت اشتغالزایی بیشتر در راستای افزایش تولید سنگ آهن اشاره کرد و گفت:اگرامکانات بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد و همچنین نفرات بیشتری در مجموعه سنگ آهن بیجار مشغول به کار شوند می‌توان سالانه مقدار بیشتری سنگ آهن از این معدن استخراج کرد.

وی به اهمیت تکمیل زنجیره فولاد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ آهن ایجاد کارخانه فولادی همان زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های مستمر این مهم از روند رو به رشدی برخوردار است.

مهندس زندیان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت مهم و ارزشمند معدن سنگ آهن قراکند اشاره وعنوان کرد: معدن سنگ آهن قراکند از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در بیجار است که سالیانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن از آن استخراج می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ آهن قراکند در زمینه تامین مواد اولیه زنجیره فولاد بیجار بسیار تاثیر گذار است.وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن در این مجموعه استخراج و تبدیل به کنسانتره خواهد شد که خوارک حلقه های دیگر زنجیره فولاد استوی با اشاره به اینکه راه آهن یکی از امتیازات صادرات زنجیره فولاد است گفت: با احداث راه آهن کردستان از مسیر بیجار، بحث صادرات زنجیره فولاد هم تامین خواهد شد و همچنین تامین آب صنعتی مورد نیاز آهن اسفنجی از سد تلوار بیجار تامین خواهد شد.

زندیان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی پروژه های عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و تعریض نقاط غیراستاندارد جاده یاسوکند تا روستای سراب توسط اداره کل راهداری استان کردستان، اجرای برنامه مناقصه و پیمان سپاری و انتخاب پیمانکار کمربندی کوه زاغه، ریگ سیاه تا پل تخت جاده زنجان با هدف اتصال جاده همدان به زنجان از جمله پروژه های اجرایی است.

وی از آسفالت راه های روستایی نیز خبر داد و ابراز کرد: تسریع در آسفالت حدود ۱۵ روستا در سال جاری از جمله اقدامات مهم این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین تسریع در اجرای عملیات دوبانده کردن جاده بیجار -همدان حدفاصل جاده ایلانی تا مجاورت روستای رحمت آباد به طول ۵ کیلومتر با هدف اصلی ایجاد دسترسی امن به آرامستان باغ رضوان شهر بیجار در حال انجام است.

نماینده مردم بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه های فرهنگی نیز اشاره کرد و از اجرای برنامه رادیو گروس خبر داد و گفت: تاکید شده تا شهرستان بیجار یکبار در روز برنامه اختصاصی با عنوان رادیو گروس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه چهره‌های برجسته شهرستان بیجار باید به عنوان یک الگو به نسل‌های آینده شناسانده شوند عنوان کرد:لازم است فیلمنامه آماده شده سریال امیرنظام گروسی ساخته شود.

زندیان ادامه داد:در جلسه ای که با حضور دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در سنندج برگزار شد به اهمیت استفاده از طبیعت زیبا و بکر شهرستان بیجار در سریال های تولیدی بالاخص نون خ تاکید شد.

نماینده مردم بیجار در پایان یاد آور شد: خوشبختانه شهرستان بیجار دارای استعدادهای هنری بومی فراوان است که نمونه آن را در پشت و جلوی دوربین سریال نون خ دیده ایم و لازم است تا ازظرفیت های این شهرستان بیش از پیش استفاده شود و مشکلات انتقال بازیگران این سریال هم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *