سمیه رمضان نیا خبرنگار گۆڕان نیوز، دکتر غلامعلی محمدی در جلسه شورای اداری شهر بیجار که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: وجود زندان در بافت شهری موجب اسیب‌های اجتماعی است و لازم است تا زندان ها به خارج از شهر انتقال پیدا کنند

گۆڕان نیوز- رییس سازمان زندان های کل کشور گفت:انتقال زندان به خارج از شهر از سیاست های مهم این سازمان است و زندان بیجار نیز به خارج از بافت شهری انتقال پیدا می کند.

سمیه رمضان نیا خبرنگار گۆڕان نیوز، دکتر غلامعلی محمدی در جلسه شورای اداری شهر بیجار که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: وجود زندان در بافت شهری موجب اسیب‌های اجتماعی است و لازم است تا زندان ها به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

وی افزود:متاسفانه زندان یک واقعه تلخ در همه جوامع بشری اما اجتناب ناپذیر است و  آرزوی ما کاهش جرم و مجرم و حتی تعطیلی زندان‌ها و تبدیل شدن به مکان‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: لازم است تا زندان های که بافت قدیمی و فرسوده دارند به زندان های جدید و در خارج از شهر انتقال پیدا کنند.دکتر محمدی اضافه کرد:ما ارزو داریم که جرم و جنایتی وجود نداشته باشد و زندان ها به یک نهاد فرهنگی و مردمی که در خدمت به مردم باشد تبدیل شود.

دکتر محمدی سازمان زندان ها را یک سازمان چند وجهی دانست و بیان کرد: یک وجه این سازمان بحث امنیتی، یک وجه آن قضایی می باشد که در ان مکلف به نگهداری مجرمان هستیم تا مجازات مدت حبس را طی کنند و وجه سوم و مهم ان بحث تربیتی و اصلاحی است.

رییس سازمان زندان های کشور ادامه داد: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا زندانیان اصلاح و تربیت شوند و اصلاح، تربیت و بازپروری زندانیان با ایجاد فضای مناسب برای نگهداری ، مهارت‌آموزی و آموزش مناسب امکان پذیر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده های انها اشاره کرد و گفت:بهترین راهکار اصلاحی زندانیان و بازگشت آبرومندانه آنان به جامعه ، مهارت آموزی متناسب با نیاز واقعی بازارکار است که سرلوحه برنامه‌های این سازمان است.وی ادامه داد:سازمان زندان های کشور علاوه بر دغدغه شخص زندانی به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان هم توجه دارد..وی همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با کارگران اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند مشکلات موجود و اسیب اجتماعی در حوزه اعتیاد ،طلاق و…ناشی از بیکاری است و ما باید تمام تلاشمان در راستای رفع معضل بیکاری به کار بگیریم.

رییس سازمان زندان های کشور از اعطای تسهیلات بدون سود در راستای اشتغال افرینی اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه مجلس هم سال گذشته به کمک سازمان زندان کشور امده تا اگر کارافرینان اشتغالزایی برای زندانیان داشته باشند از تسهیلات بدون سود بهره مند می شوند.وی اصافه کرد:همچنین کار افرینان سود حاصل از تولیدشان معاف از مالیات است. دکتر محمدی در ادامه به ضرورت خارج شدن زندان بیجار در بافت شهری اشاره کرد و بیان داشت:خوشبختانه با مصوبه مولد سازی دارایی دولت این امکان فراهم شده که زندان قدیمی در داخل شهر به فروش برسد و از سود حاصل از این فروش زندان جدیدی در خارج از شهرستان ساخته شود.

رییس سازمان زندان های کل کشور گفت: در صورت ورود افرادی به این پروسه و خریداری زندان در قالب مصوبه مولد سازی در همین سال جاری کلنگ زندان بیجار خارج از شهرستان زده خواهد شد.محمدی در ادامه به امار زندانیان به تفکیک جنسیت اشاره و بیان کرد: در قبال ۹۷ درصد زندانیان مرد ۳ درصد زندانی زن در زندان های کل کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *