گۆڕان نیوز- در این روزها بسیاری از پرستاران از وضعیت و شرایط شغلی و صنفی خود گلایه‌مندند و از مسئولان ذیربط درخواست رسیدگی و پیگیری مطالبات صنفی خود هستند

گۆڕان نیوز- در این روزها بسیاری از پرستاران از وضعیت و شرایط شغلی و صنفی خود گلایه‌مندند و از مسئولان ذیربط درخواست رسیدگی و پیگیری مطالبات صنفی خود هستند.
به گزارش گۆڕان نیوز، براساس گفته مسئولان، مراکز بیمارستانی با کمبود پرستار مواجهند و از سوی دیگر شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پرستاران به کشورهای همجوار و اروپایی هستیم که به دلیل مشکلات بسیاری ناچار به مهاجرت شدند.
در چند روز گذشته جمعی از پرستاران کردستانی در مقابل درب ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در راستای پیگیری مطالبات صنفی خود اقدام به تجمع اعتراضی کردند و خواسته‌ها و مطالبات خود را در دو بخش مطالبات کلی و کشوری و مطالبات استانی مطرح کردند. و خواستار شنیده شدن صدای پرستارانی که از شرایط و وضعیت شغلی خود معترض هستند، توسط ریاست دانشگاه شدند.
خانه پرستار استان کردستان عنوان کرد که امروز باید شخص رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیر رفع مشکلات پرستاران باشد زیرا دیگر به وعده‌های معاونین و مدیران میانی اعتماد ندارند.
که خوشبختانه این خواسته محقق و رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تعدادی از اعضای نظام پرستاری و دبیر خانه پرستار کردستان نشستی را برای پیگیری مطالبات صنفی برگزار کردند و مطالبات جامعه پرستاری و نقدها و نظرات ان‌ها شنیده شد و دستورات لازم برای رفع مشکلات و ایرادات پرداخت‌ها و جدا سازی حتمی پرداخت اضافه کاری و کارانه در فیش‌های تفکیک شده و پیگیری پرداخت، حق مسکن و لباس و سایر رفاهیات مانند بیمه تکمیلی و …. در ۱۳ بند صادر شد.
همچنین با توجه به ایراد شکلی نحوه پرداخت تعرفه های پرستاری تحت عنوان روشهای کار امد و قاصدک ، از هیات پرستاری خواستند شیوه پیشنهادی را در قالب یک نامه ای مکتوب ظرف مدت ۴۸ ساعت تهیه و توسط ایشان به معاونت پرستاری و وزیر محترم بهداشت تحویل گردد .
و از سوی دیگر برای شنیدن سخن و اگاهی از مشکلات جامعه پرستاری در کردستان وعده دادند ظرف مدت یک هفته هر روز در بیمارستانهای سطح شهر و شهرستان‌ها بدون واسطه و حضور حراست و مدیران میانی دیدار و گفت‌وگو و مشکلات و مسایل انها را پیگیری و بر طرف نمایند.
در پایان نشست با حضور در جمع تجمع کنندگان و تکرار قول‌های خود به قرائت بیانیه پایانی انها قول پیگیری خواسته‌های آنها را تاکید و تایید نمود.
حال با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و به ویژه استان کردستان، انتظار می‌رود که مسئولان بیش از پیش برای رفع مشکلات صنفی گام بردارند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *