گۆڕان نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امور تربیتی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوزهای آموزش و پرورش است و برهمین اساس دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به این بخش دارد.

گۆڕان نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امور تربیتی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوزهای آموزش و پرورش است و برهمین اساس دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به این بخش دارد.

به گزارش گۆڕان نیوز، هاشم ناظمی جلال به مناسبت هفته تربیت اسلامی در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: کم توجهی به امور تربیتی باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در آموزش و پرورش می شود که نمونه بارز آن اغتشاشات ماههای اخیر بود که بخش زیادی از آن آموزش و پرورش و دانش‌آموزان را درگیر کرد.

وی افزود: در حال حاضر مبنای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش احیای فعالیت‌های حوزه امور تربیتی و نگاه ویژه به آن است، چرا که اگر امور تربیتی احیا شود و درجایگاه خود قرار گیرد، مشکلاتی که آموزش و پرورش در حوزه دانش آموزی با آن روبرو است، رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اگر در حوزه تربیتی دقت نظر کافی نباشد نمی توانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنیم، ادامه داد: یکی از بحث‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت ۶ ساحتی است که بخش زیادی از آن مربوط به امور تربیتی است.

وی افزود: هرکدام از این ساحت‌های ششگانه به نحوی با حوزه امور تربیتی گره خورده است، لذا باید با نگاه تمام ساحتی، بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و استفاده از نیروهای توانمند در این زمینه گام برداریم و نگاه دولت و وزارت آموزش و پرورش نیز بر همین مبنا است.

ناظمی جلال افزود: در یک سال و نیم گذشته توجه ویژه ای به حوزه تربیتی و پرورشی در استان شده است و در حال حاضر ۷۶۰نفر به عنوان معاون پرورشی، ۳۴۰نفر مربی و ۴۲۱نفر مشاور تربیتی در مدارس استان مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش مشاوران و مدیران و گروههای جهادی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امامان جمعه شهرستان‌ها و نشست گروه‌های جهادی و تربیتی و اداره یک روز مدرسه به دست شوراهای دانش‌آموزی از جمله برنامه های این هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *